Heisann, hoppsann…plutselig tilbake :-)

Plutselig tilbake, ja. Det kan man trygt si….

Og HOPPSANN her illustrert med et bilde av hoppbakken Holmenkollen og den hoppende glade puddel Barney; som for øvrig her er imponerende rolig og lydig ved siden av kong Olav og hans puddel.

Ikke helt nytt bilde, for nå er det snø i hovedstaden.

Merkelig nok har den rare tida fra da jeg sist skrev her inne på bloggen gått fort, tross nedstenging og koronasituasjon i hele perioden.

Nevnte periode er på hele 11 måneder, så langt….
Bra at jeg (og vi) ikke visste det da denne elendigheta starta.

Jeg fikk mye å gjøre med flytting

På vårparten i fjor var det ikke bare korona`n som var i livet mitt. (Jeg hadde IKKE korona, men livet ble jo prega av det uansett…)

Jeg flytta til hovedstaden!
Det vet du som har lest bloggen min tidligere.

 

Her er det siste innlegget jeg skrev før flyttinga:
Må vel leve på gamle minner, da.

Og her et innlegg fra mars i fjor angående flytting og oppussing:

Måtte endre planene

Og hvorfor havna jeg her?
Det kan du lese om i linken under her:

Jeg har sletta søka mine på Finn.no!

Og hvorfor har jeg ikke skrevet på bloggen i denne tida?

Syntes at jeg hadde nok annet å drive med, kanskje….
Var jo både forberedelse til flytting og salg av tidligere leilighet.
Det er ikke moro å flytte, men det er fint når en er ferdig med kjøp-og salgprosessene.

Og da flyttelasset var ankommet den nye leiligheta, var det bare å starte innredning.
Og det var da både moro….og ikke minst sysselsatte det pensjonisten 😉
Og det tar sin tid å komme i orden.
Og når en vet at en har rikelig med tid, tar det enda lenger tid……

Koselig var det. Og leiligheta var pussa opp etter mine instrukser, med farger jeg kan trives godt i.

Og så ikke minst:
Jeg er nærmere barn og barnebarn.
Sjøl om kontakt til tider må begrenses på grunn av korona, har jeg truffet dem med jevne mellomrom. Og det er stas.

Vært korona hele tida

Det har faktisk vært koronatid hele perioden jeg har bodd her!
Så egentlig vet jeg ikke helt hvordan det er å bo i hovedstaden.
Men så heldig jeg er som har skog, sletter og masse natur rett utafor døra!
Det har bikkja og jeg virkelig hatt nytte og glede av disse månedene.

Når det blir tryggere å ferdes rundt omkring, kommer vi til å utforske mer av byen, litt lenger unna oss….

Men for puddelen og meg er det på langt nær så store endringer i hverdagen som for mange andre i denne koronatida. Så jeg er takknemlig…..

Jeg tenker positivt og ser framover…..og snart er det vaksine å få.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg