Må vel leve på gamle minner, da……

Å leve på gamle minner kan være greit noen ganger, det. Men det beste er jo å leve i nuet og oppleve nye, gode ting.

Det er påske. Langfredag i dag. Er påsken min annerledes enn den ville ha vært hvis ikke koronaviruset hadde truet tilværelsen?

Helt sikkert. Mest sannsynlig. Men kanskje ikke så stor endring som for mange andre.

 

Hva ville IKKE ha vært annerledes hvis situasjonen hadde vært normal?

 

  • Jeg ville hatt hjemmepåske uansett.
  • Har ikke hytte eller campingvogn.
  • Været hadde vært det samme.
  • Jeg ville fortsatt holdt på med flytteprosess.
  • Jeg ville ha spist god mat som nå.
  • Jeg ville ha sett på TV, men kanskje litt mindre….
  • Barney hadde fått turene sine.
  • Naturen ville ha vært  der vakkert og befriende tilgjengelig, uansett.

Hva ER annerledes?

  • Ser mer på TV. Masse nyheter!
  • Får sett serier på Apple-TV som jeg tidligere ikke har rukket. I går så jeg for eksempel 4 episoder av serien Lykkeland. Resten av den får jeg nok med meg i løpet av dagen. Bra!
  • Ikke sammen med venner.
  • Ikke sammen med familie.
  • Ikke overnattingsbesøk og koselige måltider med barn og barnebarn.

 

 

Litt trist 
Men gjør det beste ut av det.
Holder kontakten via Facetime, vanlige telefonsamtaler, Messenger, SMS og Whatsapp.
Ikke synd på meg.
Jeg har folk der ute. 
Får bare ikke treffe dem akkurat nå.
Best sånn.
Tar ingen sjanser.

 

 

En annen ting er at jeg ikke har tatt fram påskepynten. Kunne ha pynta for meg sjøl. Men gadd ikke å hente esken med påskepynt fra boden. Den er nemlig pakket vekk for nærstående flytting. Vet hvor den er, så hadde ikke vært umulig.

Men altså…..gjorde det ikke. Helt greit.

Her et innlegg om påskepynten.

Jeg har det faktisk bra!
Helt sikkert verre for mange andre å være i denne mer eller mindre pålagte isolasjon med mangel på sosial kontakt.

Jeg er av den type menneske som vanligvis trives godt i mitt eget selskap. Nå nyter jeg godt av den egenskapen.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

 

Påskeeggene som barna malte for 30 år sida, ligger godt bevart i flyttekassa på boden. De kom ikke fram i år. Koselig minne. Men de er der. Neste år………

Og her er et bilde som jeg tok i fjor før påskepyntinga. De ligger, og forblir liggende, i esken sin i år…..

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har det nok LITT som deg. Jeg har en ganske lik påske som andre år. Går turer, ser tv, spiser snop, treffer venner- men litt på avstand. Det er mer de andre folka i byen som er annerledes. Merker forskjell der. Folk går med litt avstand til hverandre. Og gjør de IKKE det, så merker hodet mitt det. Det er den rareste forskjellen. Og at ingen restauranter er åpen når man går forbi. Og litt annet så klart… Men JEG gjør nesten det samme… 🙂

    2. Min påske er alltid ute – uansett…. men – iår har ikke bobilen kommet ut….. det er ikke lov å reise rundt lissom…. så det blir innen kommunen da – ut på tur aldri sur…. men vi har jo skau, innlandsvann, sjø, fjell og daler…… sliter litt med å ikke ha kontakt med de nærmeste, men er jo alltid lykkelig i eget selskap! Og så har jeg jo min kjære…… klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg