Høsttanker på en fredag


Neida, ingen sure miner. Jeg elsker høsten også  jeg. Ser sneven av den nå om dagen. Litt gule blader på trærne også videre. Litt kaldere i lufta. Men fortsatt deilig og passe varmt i sola når den titter fram. Og den klare, rene høstlufta.
Litt høststemning gjorde at jeg tok turen til Plantasjen for å handle lyngplanter som tåler å stå ute når det er kaldt.
Greit å få det gjort før de blir utsolgt. Har hendt det også med meg, for jeg vil nemlig ikke fjerne sommerblomstene mine før de er skikkelig skrantete eller rett og slett daue. Og de hvite margerittene mine i blomsterkassene kan holde lenge de, hvis det ikke blir en skikkelig frostnatt. Vi får sjå. I mellomtida får de nyinnkjøpte plantene æren av å stå tett i tett på terrassebordet mitt. Liksom vente på tur.
♦️
Men da jeg først hadde tatt bilturen til Plantasjen på Skullerud, benyttet jeg anledningen til å gå tur med Barney i området ved Skullerudstua.
Veldig fint å gå tur der også, og både Barney og jeg får variasjon i turene våre.
Bildecollagen øverst viser Leafen på parkeringsplassen, Skullerudstua kafé og en snøkanon. Den siste var heldigvis ikke i drift ennå. Må nok bli kuldegrader først. Men minnet meg på at det ikke er så veldig lenge til.
Barney og jeg ønsker vinteren velkommen også, vi, men først er det litt mer høst…..og av og til sneven av sensommer.


Hva synes du om at det snart er høst?
Ikke slik ennå heldigvis
For tidlig?

2 kommentarer
    1. Jeg elsker høsten i år. Synes det er deilig å fryse litt, og å puste skikkelig i frisk luft 🙂 Jeg kom på jeg må plante litt mer på graven før det blir frost i bakken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg