Hva synes du om at det snart er høst?

August er fortsatt en sommermåned. Det har bare vært litt sneven av høst de siste dagene. Regn og vind og litt kjøligere. Men absolutt ikke kaldt. 

Så august kan både være sommer og høst. Nå kommer sommervarmen tilbake herover, sa de på værmeldinga i dag.
Jeg synes det er greit sånn som det var noen dager nå også, jeg.
Liker nemlig ikke at det er for varmt.
Mener at jeg heller kan ta på meg et ekstra lag med klær hvis det blir for kjølig.

Sikkert fryktelig mange som er uenig med meg i akkurat dette 😉

Men jeg er enig i at sommeren er ei fin årstid.
Så er jeg så heldig å like høsten veldig godt også. Kanskje best…..
Og vinteren og våren er heller ikke ille.

Det er uansett litt synd på de som bare elsker sommeren. Da blir det trælete å bo i Norge.

Hva mener du om dette?

 

I parsellhagen bortpå Domkirkeodden er det fantastisk frodig nå.
På bildet ser du en av solsikkene.

Biene ser også ut til å sette pris på denne skjønnheten. Eller er det veps? Eller kanskje humler? Ikke sikker, jeg. Litt vanskelig å se på avstand…..

Hvis du vil vite og se mer om denne parsellhagen, kan du lese her:

Hvordan kan du få deg en hageflekk uten å eie?

 

Solsikke i parsellhagen Domkirkeodden i slutten august
Solsikke i parsellhagen.

 

Noen hundre meter lenger bort, står dette treet. Se nederste bilde.
Vinden har nok tatt tak i det og renska opp litt. En gammel, morken gren falt av. Og det er like greit at naturen ordner opp sjøl. Den er flink til det.
Nå passer treet godt sammen med de gamle husa der borte også.

 

Mens solsikka er ung, struttende og lokkende i sin første og eneste sommer……
står treet der med sine furete grener og stammer…..
Men har allikevel livslysten i behold……
og er vakker på sin måte….
selv om alderen tynger…….

 

Gammelt tre mistet gren på grunn av vinden
Et gammelt tre mistet en gren.
14 kommentarer

Siste innlegg