Hva i huleste har’n funnet nå, da…….


Den puddelen, den puddelen. Rene Askeladden han krøllebøllen Barney. Er det ikke pinner og kjepper, så er det tennisballer, votter og andre menneske-mistede ting i skogen. Han elsker å finne skatter. Må bære det hjem, og det får han lov til. Men sjøl om pudler er blant de smarteste hunderaser, klarer jeg å lure ham til å gi det fra seg. Godbiter er tingen. Da lar han seg friste til å bytte. Og jeg kan konfiskere «skatten»hvis det er ønskelig fra min side.
🐩
Det er ikke alt han drar i hus som er like kjekt å ta vare på. Pinnene er greit. Det blir opptenningsved i peisovnen. Ballene er også greit. De får han beholde. Men hva i alle verden var nå dette han dro i hus her om dagen? Han finner nå alt mulig rart også da. Lukter og ser fantastisk godt så klart. Opp fra snøen i skogen fant han en hvit gummislange, som han altså bar stolt hjem igjen. Jeg ante ikke hva det var, inntil vi kom hjem.
🐩
Plutselig begynte slangen å blinke med mange farger, som du ser på bildet. Magisk nok skjedde det mens han fortsatt hadde slangen i kjeften. Det viste seg at det var en av-og-på-knapp på denne rariteten. Og den hadde han nok tydeligvis klart å trykke på med tanngarden.
🐩
Og det gikk an å sette slangen sammen til en ring. Jeg måtte Google. Det er faktisk til hund. Helt riktig det, Barney. Trixie LED oppladbart hundehalsbånd. Når jeg studerer det nærmere ser jeg at det har flere finurligheter. Lades opp via et USB-uttak og har faktisk 3 innstillinger: lys avslått, blinkende lys og kontinuerlig lys. Men alltid med alle fargene. Stilig. Dette må vi prøve, Barney. Du skal få beholde denne skatten, men jeg skal styre bruken. Putte den rundt kroppen din ved selen kanskje? På kveldsturene våre. Alternativ til refleksvesten du pleier å bruke. Den er for stor til å ha rundt halsen. 


Heftig skattejakt og håpløst prosjekt?
På skattejakt igjen.
Skeptisk skattejeger? Den fangsten tar kaka.

6 kommentarer

Siste innlegg