Hvor er påskepynten?

Palmesøndag og ikke pyntet til påske. Det er kjemperart. Tenkte ikke på det før i dag. Da jeg ser alle Facebookinnleggene med gule elementer. Ennå ikke for sent.

Litt annerledes i år

Det vet vi alle. Ikke til å unngå. Slår mot oss i nettaviser, sosiale medier og ikke minst alle nyhetssendingene på TV.
Trenger ikke engang si hva det er. Du vet det.

Men her er det også noe annet som er annerledes.

Gjennom utallige innlegg her på bloggen, kan du ikke ha unngått å observere at jeg skal flytte.

Hvordan går det med flyttinga og oppussinga?

Ikke lenge til nå. Denne måneden. Upps! Går fort…..

Har drevet og pakka ned ting i mange måneder allerede. Så det er greit. Godt for alt som er unnagjort, er ofte mottoet mitt 😉

Måtte jo det før bilder ble tatt for salg, og ikke minst visning.
Så da er mye gjort.
Det som er viktigst for meg i det daglige, er fortsatt på plassen sin i skuffer og skap.
Og litt pyntegjenstander også videre….

Skal forresten pakke litt ned i et par flyttekasser i dag også, har jeg tenkt.
Må tenke: Hva trenger jeg IKKE de neste 3 ukene?

Ikke alltid at jeg treffer på den tankegangen.
Påskepynten som ligger i egen eske merket “Påskepynt”, tror jeg står på den leide boden en kilometer oppi lia her.

Står nok forholdsvis lett tilgjengelig der, så vidt jeg husker, for tenkte å bruke innholdet.

Inntil den rare verdenssituasjonen oppsto.
Nå tenker jeg derfor: Gidder jeg å dra opp for å hente denne esken?

Bare Barney, jeg og EN person som til nød får lov til å komme innom her, vil kunne beskue disse gule vidunderne mine i år.

I alle tidligere påsker har i hvert fall barn, barnebarn, andre slektninger og venner vært innom her.

Det skjer ikke i år, dessverre.
Det blir kun Facetime, meldinger og telefonsamtaler nå for tida.

Det er ennå ikke for sent, hvis jeg skulle få skikkelig påskeabstinens.

Da stikker jeg oppi boden en tur….
Vi får sjå.

Enn så lenge har jeg et bilde fra i dag, hvor de få gule innslag jeg fant i leiligheten, ble samlet på ett knips.

Fikk ideen da jeg spiste lunsj…..

Bananen ble kutta oppi bollen med yoghurt, 4-korn og peanøtter rett etterpå 🙂 God lunsj, da. Og kaffe attåt…….

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Hmmm – pynta nettopp til påske…. selvom det er bare meg – og mulig noen dager min kjære på slutten av påska! Vi er jo særboere, så vi får se etterhvert….! Kos deg uansett om det blir med eller uten pynt i denne rare påska! Gode klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg