Hvor mye tjener jeg på dette?

Ikke skrivesperre egentlig, men hva i all verden skal jeg presentere på denne dagen, tenkte jeg. Må da vel heller ikke skrive innlegg hver dag?
Det har bare blitt slik. Av og til har jeg hatt både en, to og tre innlegg daglig på bloggen til tider. Nå har jeg bare ett som regel. Økte vel antallet for å få opp lesertallene, men funka det? Ikke helt sikker. Det er vel sannsynlig at det tallet er mer avhengig av presentasjonen/prestasjonen, bildet og ikke minst innholdet og kvaliteten. Og ikke tjener jeg penger på dette, så sånn sett ikke noe press på meg.

Jeg har min pensjon til å leve for. Hadde sjølsagt vært kult å tjene penger på skrivinga, men da måtte det ha vært såpass høye lesertall at noen var interessert i å sponse meg. Det vil si at jeg kunne reklamere for noens produkter mot å få en slant inn på konto.
♦️
I og med at jeg er på Blogg.no-plattformen, og de faktisk har et såkalt partnerprogram, får jeg en bitteliten prosentandel (eller promille) av den reklamen de putter vilkårlig inn i mine blogginnlegg. Men det er «klikkavhengig». Det vil si at jo flere som klikker seg inn på mine innlegg, dessto mer penger får jeg. Altså hvor mange lesere jeg har. Mer høres mye ut. Er ikke det vettu. Det er som Solliv-blogg skrev en gang: får til en kaffe latte på kafé en gang i måneden 😅
I desember lå jeg såpass høyt opp på Topplista at det resulterte i en kaffelattesum i uka😉
♦️
For å få tilgang til pengene, må jeg sende faktura til bloggplattformen. Men det kan jeg først gjøre når beløpet har kommet opp til kr.500,-
Så du skjønner sikkert at dette kan jeg ikke leve av. Men hadde jo vært moro å være en toppblogger med litt mer inntekt.
I 2019 hadde jeg et innlegg om bortimot det samme.
Slik går det kanskje an å tjene litt penger?
Har satt inn et bilde av penger som jeg fant på nettet, for hadde ikke så mye av det akkurat nå😂

10 kommentarer
    1. Jeg har ikke giddet å inngå partnerskap 😀 en gang jeg … Hvis jeg slutter å jobbe, og satser FULLT på blogging, så gjør jeg det nok 🙂

    2. Tjener ikke mye på det heller. Jeg tror jeg fikk sendt faktura to ganger i fjor og det ble tusen kroner. Jeg håper at det bli snart kr.500 denne måned slik at jeg kan sende faktura til BLOGG.NO:)

    3. Eg har mer eller mindre klart å finansiert Hobbyrommet på Blogginntekt 🙂 Så det er absolutt mulig 🙂 Men, det er ikkje snakk om de store pengene som det var det Rosabloggerne herjet her inne 🙂

    4. Vel man blir ikke akkurat rik av dette og skulle faktisk ønske det var noe å hente snart…
      Jeg har jo blogget lenge og avtaler detter ikke inn her hos meg…
      Takk for link igjen <3 Bra det! Glad for hvert klikk jeg får jeg..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg