Slik går det kanskje an å tjene litt penger?

Reklame | Ellos

Den intense pensjonisten kjører videre 😉 Blir aldri for gammel til å lære. Ble så nysgjerrig her om dagen da jeg så at noen hadde gjort noe spesielt på bloggen.

Spesielt var det kanskje ikke. Men……

Mye å lære for en oldis….

De aller fleste bloggerne her inne på Blogg.no er mye yngre enn meg. Og de kan dette med data og slikt mye bedre. Men jeg har bestemt meg for å henge med på utviklinga. I hvert fall litt.

Og bruker derfor litt tid på å sette meg inn i nye ting.

Det er jo så mye som er nytt.
Ikke noe av dette nymotens er en selvfølgelighet for ei som har opplevd både utedo og fasttelefon med snurreskive 😉
Og ikke fikk TV i hus før jeg var 12 år…..

Så det, så….

Åssen har denna blogginga vært?

Det har vært mye å sette seg inn i opp gjennom. Og jammen er jeg så sta at jeg skal få til mer også.

Jeg har skrevet om det før her på bloggen: Bratt læringskurve.

I utgangspunktet startet jeg å blogge for å bli kvitt skrivekløa. Og samtidig var det litt mer spennende og utfordrende å skive litt offentlig enn bare til dagboka mi. Se gjerne her: Hvorfor blogger jeg?

Som sagt så fikk jeg inspirasjon til å forske på et annet felt her om dagen. En blogger hadde reklame for Ellos. Fine kjoler.

Men tjene penger på bloggen?

Jeg er så ærlig og sier at jeg gjerne reklamerer. Skal ikke leve av bloggen, men lell a gut…
Er jo økonomisk anlagt, så det er moro å se åssen det går…

Har lagt inn 2-3 reklamer på den tida jeg har blogga. Tjent 3 kroner 😉

Så er jeg med på Partnerprogrammet til Blogg.no, for moro skyld, og får en promilleandel av den reklamen de legger ut på hvert innlegg.

Alle som blogger her inne har denne reklamen i innleggene sine. Det er derfor det er gratis å blogge på Blogg.no. Grei deal…..
Men det er ikke alle som har meldt seg inn i Partnerprogrammet, har jeg skjønt.

Summa summarum: På 11 måneder har jeg tjent kr.511,- på dette Partnerprogrammet.
Så er jo nesten bare tull å være med.
Det er da i hvert fall ikke en utgiftspost!
En månedslønn på kr.46,- 😉 😉

Og hva er dette nye (les: nye for meg)?

Fant ut at det var  en annen kanal enn Metapic som også kan brukes for reklamering. Noe som heter AWIN.

Meldte meg inn. Skikkelig kronglete. Skjønte ingen ting. Ga meg ikke, så gikk på Yotube. Søkte opp videoer om Awin og bruksanvisning.

Til slutt fant jeg en amerikansk en som ikke var for høytravende. Krongla litt etter denne også. Holdt på å gi opp igjen.
Men så, i går! Fikk det til litt…..Linken i hvert fall…..
Må nok studere litt mer for å få det mer profft…..

Har du noen tips til meg, tar jeg mer enn gjerne i mot 

Erfaringsmessig er det ikke så mange som klikker seg inn på de få annonsene jeg har lagt ut, så det blir ikke så mange kronene 😉 (som du skjønte lenger opp her)

14 kommentarer
    1. Jeg forsøker meg der og. Tjente 32 kroner i juli. Har tjent 46 så langt i august. Men jeg har ikke så mange reklameinnlegg.

      1. I dag brukte jeg AWIN. Da jeg endelig fikk det til. Kan være litt vanskelig å få det som jeg vil, så må sjekke litt til. Men fikk i hvert fall inn linken. Bildet måtte jeg kopiere, enn så lenge….I går brukte jeg Metapic.

        1. Tusen takk for svar😊
          Jeg prøvde Metapic en gang , men vet ikke om jeg fikk det til. Ingen klikk på den i hvert fall. Jeg må se litt på hva SEIN er😊
          Takk for tips 👍

    2. Jeg er ikke med på noe sånt reklame-greier. Jeg blir ofte lei de reklame-innleggene til folk, noen har flere og flere, og noen har nesten BARE det etterhvert. Så jeg fant ut at jeg ikke vil noe sånt. Hvis jeg plutselig skulle “ta av” på listene, (noe jeg overhode ikke tror etter årevis i omtrent samme “område”) , så ville jeg vel tenkt litt annerledes 😀 Fin kjole da, men jeg ser bare på den 😀

      1. Noe reklame kommer du ikke utenom. Det er den som Blogg.no legger inn hos oss alle som er på denne gratis-portalen 😉 Må bare akseptere det. Men ellers…Kan bli for mye av det, ja.

    3. Eg var i kontakt med Support senest forrige uke ang Partenrprogrammet (Eg fikk tilbudet i fjor sommer da de avviklet utbetalingene eg fikk på Topp20 lista). Partnerprogrammet er ikkje satt i gang ennå så det må være fra noe annet du har hatt inntekt. For noen år siden var de reklameavtaler som hver enkel blogger kunne inngå for seg selv, noen av disse henger igjen ennå, men etter hva eg skjønte så skal dette ryddes bort og Partneravtalen skal settes i gang 🙂

      Vibbedille 🙂

      1. Jeg gikk inn i Partnerprogrammet på den gamle portalen til Blogg.no i sptember 2018, og er fortsatt med på det. Det er mulig det heter noe annet nå, men jeg får nå i hvert fall beskjed via mail hver måned når jeg har tjent noen få kroner 🙂 Det er mulig at det er vanskeligere å “gå inn” ETTER at de gikk over til WordPress-plattformen? Hos meg er det nå i alle fall som tidligere. Det er “Transfer Egmont People” jeg får mailene fra…..:-) Jeg har ikke inngått reklameavtaler ellers.

        1. Det er noe annet enn det nye Partnerprogrammet for det er ikkje satt i gang ennå. Men fra før overgangen til WordPress hadde flere bloggeren egne Reklameavtaler som fortsatt er oppe og går. Det vil bli lagt ut informasjons”skriv” til oss bloggeren når de iverksetter det nye Partnerprogrammet.

          1. Den er grei. Jeg får nå i hvert fall de få kronene som jeg fikk før overgangen. Ca. kr.30,-til 60,- hver måned. Og uten at jeg har spurt, regner jeg med at det er der det henger igjen fra, det gamle Partnerprogrammet, for har INGEN andre avtaler 😉 Jeg gikk inn i det ved start blogging i september 2018, på gamle Blogg.no. “Inntekten” er promilleandel av den reklamen som DE setter inn på bloggen min.
            Da er jeg spent på det nye! 🙂 Vi venter og ser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg