Hvordan går det med syke Barney?🤔

Barney er fortsatt syk.

Jeg starta å skrive om dette i Måtte plutselig til veterinæren.

Han prøvde magebelte for å unngå slikking under buken.
Gikk greit i går natt. Bortsett fra at jeg våkna flere ganger av at han slikka seg utafor og på stoffstykket.

På morran tok jeg av beltet, da han skulle ut på første luftetur/tissetur.
Som jeg skrev i forrige innlegg om emnet (se blå link på toppen her), måtte jeg få til en urinprøve.
Jeg så for meg at det kunne bli en severdig seanse for eventuelle naboer som hadde stått opp i snøføyka🤪…..og en krevende øvelse for meg😅

Det vart slik.
Jeg med pussbekken i papp og puddelen i kort bånd.
Matmor så etter tegn på nær forestående benløfting.
Det skjedde sjølsagt. Løfter ofte benet for å tømme blæra, eller eventuelt bare for å markere.

Første tømming skjer, og jeg setter oppsamleren under buken i håp om at stråla skal treffe. Den traff👍
Men så, vettu……æsj, dropp å lese videre hvis du er sensitiv☺️

Han sparka borti pappbekkenet med det ene beinet så halvparten av urinen nærmest spratt opp i lufta….og,…..jeg overdriver ikke, opp i ansiktet mitt.
Åssen fikk jeg til det?
Jo, i og med at jeg sto krumbøyd og kikka for å få plassert begeret på rett plass🫣☺️😩…så skjedde det. Tragisk, men må le i ettertid🤪

Beklager hvis du synes det høres ekkelt ut, men fikk vaska meg ganske fort da jeg kom inn. Prioriterte likevel å få den oppsamlede væska i reagensrør med lokk🤗

Så bar det til veterinæren for avlevering av testmateriale.

Resultatet fikk jeg senere på dagen.
Han må dessverre dit igjen for å ta ultralyd av blære og urinveier.
Det var «krystaller i urinen»🙁

Så får vi sjå hva de finner ut på mandag.
Kanskje derfor han har vondt og vil slikke seg hele tida?
Og ikke det at jeg barberte/klippet ham🤔
Det blir godt for oss begge å få en avklaring på dette…..

I mellomtida fortsetter vi med salvesmøring og smertestillende tabletter og den forbaskede halskragen i plast.
Magebeltet har vi droppa, for tror det blir for tett.

God bedring kjære Barney🐩🥰

 

 

 

6 kommentarer
    1. huff da… ser det for meg… ikke så morsomt egentlig men situasjonen er jo det da… Krysser fingre for at det går bra hos veterinæren 🙂

      1. Tusen takk🙏🏻 Vi trenger lykkeønskninger. Almenntilstanden til Barney er heldigvis bra. Kvikk og rask når han er ute. Det er den slikkinga, og at han er mer urolig enn vanlig.Noe er det som plager ham🙁 Veldig synd at hunder ikke kan snakke😉😝😀Serfram til veterinærbesøk og ultralyd mandag☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg