Hvordan gikk det i går?… Kanskje et skritt videre…..Spennende……

Jeg utsetter meg sjøl for mye spenning. Helt frivillig oppsøker jeg denne galskapen. Jeg kunne ha sittet trygt og godt i min fine, greie leilighet her på Hedmarken.

Jeg kjøpte den for 3 år siden, og der skulle jeg nå egentlig bo resten av livet.

Hadde flyttet fra en mer arbeidskrevende bolig med hage, utleieansvar og trapper.
Nå har jeg heis, ingen hage, og hverken snømåking eller gressklipping.

Her kunne jeg lett ha bodd til jeg ble skikkelig gammel.

Så finner jeg på den sprø ideen å flytte igjen.

Hører og leser om andre besteforeldre som bor i nærheten av barn og barnebarn.

Tanken frister.
Men det blir da for strevsomt nå som jeg akkurat hadde slått meg til ro igjen?

Det at de unge også ønsket dette, gjorde det enklere å ta avgjørelsen.
Men det tok sin tid før det modnet helt i hodet mitt.

Denne prosessen har jeg skrevet om før.

Nå er jeg så bestemt, at jeg i går var på den foreløpig siste av mange visninger.
På mandag blir det sannsynligvis budrunde.

Og forhåpentligvis ble nettopp dette den siste visningen. Og at budrunden på mandag også blir den siste.

Det er det som er så utrolig spennende. Uutholdelig spennende.

Jeg må bare ha is i magen og la det stå til.
Det som gjør det ekstra spennende, er uvissheten om hvem andre som er interessert i samme leiligheta, og hvor mange det er av de folka!

Jeg har skrevet før om at jeg bruker skriving som metode for å lette tanker og sinn ved spesielle hendelser i livet mitt. Jeg skriver av meg frustrasjon hvis det er problemet, spenning hvis det dukker opp, og ekstase hvis jeg sprudler over av det.

Så derfor må du tåle dette nå! 😉

Jeg krysser fingre og tær, slapper av, og mediterer meg til ro i sinnet.
Kanskje det åpner seg mer for muligheter hvis jeg er helt avslappet og tar ting som de kommer.

Litt innsats og taktikk må jeg nok likevel regne med å bruke oppi alt dette, når det står på som verst på mandag.

Rapport skal du få, uansett utfall. Det skal jeg love deg!
For da må jeg skrive noe av meg igjen, grunnet et eller annet……….

I går skrev jeg følgende innlegg:

Hvilken runde er det nå, mon tro….

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg