Ikke akkurat blinkskudd, men….☺️


Jeg har skrevet om det før. Mye natur her jeg bor i Oslo. I hvert fall kjekt å kunngjøre til folk som måtte tro at å bo i Oslo «må da være slitsomt med all den trafikken og slikt». Var noen som ymta innpå dette den gangen jeg flytta til hovedstaden for litt over 4 år sida. Bodde ikke akkurat på landet da heller, for byen Hamar var stedet. Faktisk litt landlige områder rundt der jeg bodde da også. Men ikke som her.
♦️
Ekorn ser vi daglig. Og reven stikker innom av og til, men heldigvis ikke så ofte, for den er litt skummel for små katter, bissevover og ikke minst påfuglene, endene og hønene oppå EKT husdyrpark på andre sida av den lille skogen vår.
♦️
Men så var det dagens bilde, da. Rådyrene besøker oss ofte. Og denne mora med kalv har jeg sett 2 dager på rad nå. Er her sikkert hver dag, men så klart…..Barney og jeg er ikke ute HELE tida, så de passerer nok over plenen her oftere enn vi tror. Jeg fikk tatt et bilde i går kveld, men egentlig såpass dårlig at jeg burde ha sett meg for god til å presentere det på bloggen min. Men det slapp gjennom sensuren likevel.
♦️
Ikke den kjappeste på «avtrekker’n» heller, så kunne nok ha fått bedre resultat hvis jeg hadde rukket å knipse før. Rett før dette sto de nemlig begge helt stille og så på Barney og meg på kortere avstand enn på bildet og midt utpå plenen. Men jeg rakk det i hvert fall før de forsvant inn i skogen.
Bor jeg ikke i byen da?
Når man må ut i nesten svarte natta.
Ekornene våre

8 kommentarer

Siste innlegg