Ikke akkurat en dagligdags hendelse…..🫣🤑

Fort gjort å bruke penger, si…

Vart kanskje en dyr dag? Ikke akkurat der og da, men i hvert fall om en måneds tid når regnskapets time kommer. Jeg har hatt litt vondt i ryggen i det siste, og skylder på senga.
Absolutt ikke sikkert at det er den som er årsaken. Tror vel egentlig at det heller er mangel på muskeltrening de siste månedene. Det skal det forøvrig bli en endring på nå snart…..
♦️
Uansett har jeg tenkt tanken at det er på tide å skifte ut senga. Skrev litt om det før her, da jeg snudde madrassen. Men tenkte etter hvert at «det er da fryktelig lenge sida jeg kjøpte denna senga?»
Har ennå ikke funnet ut når, men må være 15 år sida. God grunn til å skifte ut da, er det ikke?
Så klart at den kunne ha holdt noen år til, men det dreier seg så klart om hvor kravstor jeg er til komfort.
♦️
Når jeg føler at kroppen sklir bortover-nedover mot midten og at det er best å ligge ytterst mot kanten der madrassen er fastere, men hvor jeg lett kan falle ut, mener jeg sjøl at det er en riktig og fornuftig avgjørelse jeg har tatt. Kjøpe ny seng. Det var høstsalg også, så enda en god grunn.
♦️
Slik vart det til at Nabo K og jeg tok oss en tur i Leafen min til nærmeste møbelbutikk. Jeg hadde bestemt meg for å satse litt og kjøpe ei skikkelig seng. Ei dyr ei….for første gang i livet. Nabo K har ny seng med motor og god madrass. Tok derfor med henne som konsulent. I tillegg traff vi på ei skikkelig flink dame som kunne alt om sengene hun solgte.
♦️
Så da vart det slik. Ny seng på meg. Ikke for å skryte, men kjent og dyrt merke. Denne skal jeg ha resten av livet, så greit med motor. Kan heve både hode- og fot-ende. Stilig og luksuriøst, og ikke minst praktisk. Betalte halvparten da jeg bestilte og resten får de om 5 uker når senga kommer. Da skal de bringe den helt inn på soverommet, montere vidunderet og ta med seg papp og innpakning tilbake.
♦️
Og inntil jeg får Jensen i hus😉, må jeg ta bilder av gamlesenga og legge den ut for salg på nettet. Hvis ingen vil ha den innen 5 uker, må jeg bare legge den ut som «gis bort». For vekk må den. Jeg vil få bedre plass på soverommet også, for den gamle er 150 bred og den nye 120.
♦️
Men Barney, da?
Han ligger også i senga mi. Hm. Ny seng og møkkete labber og pels full av skogbunnbøss?
Ordner seg nok. Han røyter i hvert fall ikke, for han er puddel, som du vet. Kanskje han ikke klarer å hoppe opp i senga?
Den nye er høyere enn den gamle. Kanskje han må ligge på sin egen skinnfell på gulvet?
Har det godt der også, han. Kan jo også bli skremt når jeg begynner å «kjøre» senga opp og ned med fjernkontrollen. Interessant…..Vi får sjå hva som skjer. Om 5-6 uker får du sikkert også vite det….
♦️
Her er et tidligere innlegg om seng:
Kjøpe ny seng, eller….

Bestilt ny Jensenseng med motor hos Skeidar

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg