Ikke akkurat spennende….ennå

Dette har folk drevet med ei god stund, kanskje til og med noen år. Så jeg er litt bakpå. Men ikke så farlig. Har hørt om det tidligere, men ikke fattet interesse.
Men her om dagen snakka jeg med Nabo E som holdt på med et prosjekt ute på trammen. Hun delte gladelig informasjon om hva hun drev med.
Der var det en stor hagepotte som vart fylt med jord. Og hva skulle hun putte oppi der?
Joda, det var den spennende trenden med å putte popkorn i jorda for etter hvert å få fint popkorngress, eller rettere sagt maisplanter, da.
Og vet du hva?
♦️
Hun tilbød meg upoppa popkorn. Hadde igjen en god del i posen sin.
Da fikk jeg beskjed om å legge de i vann ett døgn.
Så kunne jeg putte dem i jorda.
Dagen etter gjorde jeg det, og hadde over et lag med jord på toppen. Og vanna til slutt.
Det vart sådd i ei stor hagepotte og i ei lita potte.
Den lille satte jeg inne og den store på terrassen.
Tenkte å teste ut spiretiden ute og inne.
Det skal visstnok spire etter 1-2 uker. Spennende.
♦️
Det rare er at dagen etter at jeg hadde sådd, kom det et innslag på God Morgen Norge på TV2 om nettopp popkorngress.
Jeg fulgte med og fikk et tips om å legge tynn plastfolie over potta. Det ville ha to effekter. For det første, og det viktigste, ville det hindre fugler fra å spise popkornkjernene. De elsker visstnok dette. Bra tips.
Dessuten vil det gi en drivhuseffekt, for raskere spiring. De nevnte også noe annet i det innslaget. Mange butikker i landet er visstnok utsolgt for upoppa popkorn, så det er tydeligvis ikke bare Nabo E og jeg som driver med slik dyrking.
Dette hageprosjektet blir det artig å følge med på….
Kommer nok tilbake med rapport og bilder.

To lånte bilder fra Internett satt sammen.

Skjønnhet er ikke alltid en fordel
Ulike oppvekstvilkår kan være grunnen

8 kommentarer
    1. Nå fikk jeg et spark i rompa her, for å få prøvd det! Jeg har nemlig heller ikke testa det ut enda…. 🙂 gleder meg til å se hvordan det går hos deg!

    2. ja dette er spennende ,jeg sådde også popcorn i år ,ikke gjort det før og jeg har drivhus ,det tok under en uke fra såing til spiring og nå har jeg allerede et fint teppe av gress ,mine potter ble satt ut i går og da er deg bare å håpe det ikke er for kaldt for dem om natten

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg