Ikke så tøff som jeg tror?😜

Jeg var så stolt over å ha fått til 3 avtaler på fredagen som var.
Dagen med full fres og trøkk.
Slettes ikke verst til pensjonist å være, og jeg skrøt av det i flere blogginnlegg.
Først var det Champanjelunsjen klokka tolv.
Så var det timen med sminkekurs klokka 15.
Og ikke nok med det, så var det middag på restaurant nedi byen klokka 17.
Det gikk altså slag i slag, og alt var supert.
Det eneste var at øya mine var litt «vasne» under middagen. Skyldte da dessverre uberettiget på den nye sminken jeg hadde fått påført.
♦️
Men på søndagskvelden skjønte jeg at det ikke var tilfellet. For da hadde jeg i tillegg sår hals og en uggen følelse i kroppen. Jeg var blitt FORKJØLET, og rennende øyne var første stadium.
Fikk hyggelige «god bedring»-kommentarer på det innlegget, hvor jeg takket og informerte om at dette nok var en lett forkjølelse. Ingen fæle symptomer. Jeg pleier nemlig ikke å få harde forkjølelser.
♦️
Det skulle jeg IKKE ha sagt. På mandagskvelden var jeg såpass slapp at jeg så vidt klarte kveldslufteturen med Barney. Huden var sår, hadde vondt i muskler og var varm i kroppen.
VELDIG lenge siden jeg hadde feber, men husket symptomene. Hadde ikke feber da covid herja i kroppen min heller, jeg. Nå målte jeg det til 37,9.
Ja vel, håpet fortsatt at det skulle gå over fort, så  la meg faktisk til å sove allerede klokka 9 i går kveld. Og Barney er så grei at han hopper oppi senga sammen med meg, uansett når jeg finner det for godt å legge meg.

Vi lå til klokka 9 i dag tidlig, vi. Og helt rått at puddelen ikke gjorde tegn til å stå opp tidligere. Så da vart det bortimot 12 timer søvn på oss to i natt, med noen avbrekk i form av lett oppvåkning, og raskt i søvnmodus igjen.
♦️
Viruser virrer rundt hele tida og over alt, så vanskelig å unngå, men tror nok at kroppens selvforsvar jobber bedre når jeg er uthvilt og ikke stresser alt for mye.
Kanskje alle aktivitetene den siste tida har gjort meg mer mottagelig for virusangrep?

8 kommentarer

Siste innlegg