Innafor med gjenbruk av bursdagskake?

Sjokoladekake er alltid innafor, men bruke samme kaka i 2 bursdager?

Barnebarnet fylte sju år i høst.
Da stiller mommo med kake.
Det er som regel ønsker om tema, og jeg oppfyller pliktoppfyllende og med glede slike ønsker.

I år skulle det være hockeykake.
Tenke, tenke…….
Google, google……..
Jeg endte opp med min egen variant. Ikke de vanlige jeg så på internett med hockeybane, mål og spillere.
Men denne:

Sjokoladekake med hockeytema for 7-åring

Langpannesjokoladekake. Enkel å lage og god på smak.
Laget er Manglerud Star, så da ble det slik, da.
Måtte bare Google emblemet til MS, og lagde mal i papir for å skjære ut riktig i grønn og gul sukkerfondant.

Gikk til innkjøp av smågodt i gult og grønt i form av ananaser, sjøl om ikke akkurat den frukten er relevant for temaet, men fargene overstyrte.
Så fant jeg lakrissmågodt som ligna på pucker.

Det ble vellykket. Bursdagsbarnet var meget fornøyd, og da var jeg fornøyd.

Men hva har dette med gjenbruk å gjøre?

Det har seg slik at kaka var så stor, og folk var så småspiste at det ble igjen mye kake.
Og resten fikk jeg med meg hjem, og den gikk rett i fryseren.

Kjekt å ha kake på lur.
Så har det seg slik at jeg har bursdag ikke så veldig mange ukene etter barnebarnet.
Skulle jeg bake egen kake?
Nei, ikke i år, bestemte jeg. Det kan fort bli for fristende å ha så mye kakerester i huset. Så derfor tenkte jeg gjenbruk, og det vart slik.

Tinte de nedfryste stykkene, pynta med nonstop og seigmenn og nytt lys, og vips så hadde mommo bursdagskake også.

Til slutt kan jeg gi deg linken til en annen bursdagskakeprosess.
Da var barnebarnet 4 år.

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg