Jeg fant Perleporten

Ja, helt sant. Jeg fant Perleporten, og den er på Vålerenga skal jeg si deg. Du ser beviset her. I hvert fall at det er Perleporten. Men så klart ikke at det nødvendigvis er på Vålerenga. Er det vettu. Bare dra dit og sjå  sjøl. Den ligger i Vålerenggata, og jeg vandret forbi der på lørdag i finværet. Måtte bare ta bilder, sjøl om det kanskje er en privat port☺️
♦️
Ved nærmere øyesyn er det faktisk såkalt perling, slik som barna driver med. Barnebarna mine gjør det stadig og barna mine gjorde det på 80- og 90-tallet. Artig hobby. Og jeg husker at jeg stadig måtte fram med strykejernet for å få «fiksert» bildene, eller rettere sagt smelte litt sånn at perlene festa seg til hverandre. Og dermed ble det et holdbart lite kunstverk. Ble mange sånne opp gjennom.
♦️
Hadde jeg spart på alle, kunne vi også ha laget oss en perleport, slik som de på Vålerenga har gjort. Kreativt og fint. Ikke for sent å starte samlinga, for kreativiteten blomstrer fortsatt blant barnebarna. Og jeg kan jo bidra sjøl også. Men blir nok ikke noe av. Ikke en hel port. Kanskje feste alle på en stor tavle eller kartong og ramme inn? Henge på veggen?
Kanskje du fikk lyst til å gjøre det?😉
♦️
Videre oppover Vålerenggata var det ikke mindre kreativt. Sjå den gamle vasken på veggen som er fylt med stemorsblomster.
Tidligere innlegg fra turen:
Rundt Vålerenga park.

8 kommentarer
    1. Flott og dekorativt. Jeg bor nok altfor langt unna. Men kjenner ei som er helt hekta på perling. Mye flott hen lager. Holder meg til litt håndarbeid.

    2. Herlig, jeg skal også sjekke dette.
      Ny tur til Kampen i mai en gag og så går jeg videre til Vålerenga. Gjorde ikke det nå. Men neste tur så blir det Vålerenga på meg…Herlige bilder hos deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg