Jeg fikk et tips av en blogger :-)

Hallo igjen. Skal nå egentlig bare ha ett innlegg om dagen har jeg bestemt, men med den skrivekløa jeg har nå, må det bli ett til 😉

En annen måte å få utløp for den periodiske skrivekløa, er å produsere innlegg på løpende bånd og heller legge dem “på forfall”, sånn som med regninger i banken omtrent 😉

Som eksempel kan jeg avsløre at jeg allerede har produsert innleggene for både lørdag og søndag. De vil poppe opp for deg på angitt klokkeslett og dag. Genialt. Da er det jo helt greit å ha bloggpause et par dager….hvis skrivekløa ikke er på topp.

Men dette var en digresjon. For det var ikke dette som var tipset fra en medblogger.

Det gjelder saken om SPAM-kommentarer. Nesten alle har fått det. Jeg skrev et innlegg om det i går.
Det kan du lese HER.

Da fikk jeg en del nyttige og hyggelige kommentarer til det innlegget mitt. Ett av dem var fra Frodith. Hun ga meg et råd som viste seg å være meget nyttig. Jeg fulgte det, og har ennå ikke fått spam-kommentar på innleggene mine.

Her er hva Frodith sier:

Jeg har snakket med blogg.no på support. De kan IKKE legge inn en felles sperre, men dere kan selv gå inn på innstillinger, se under DISKUSJON, og finn der det står : svarteliste for kommentarer… Skriv inn ord som blir brukt i ALLE kommentarene, f eks sexia.club. Og lagre etterpå. Da blir denne registrert som blokkering. Hvis de endrer ordene, så må man finne ut en fellesnevner og skrive inn.. Det hjalp hos meg.

Takk, Frodith! Og hvis du vil besøke hennes fine blogg, kan du klikke deg inn HER.

 

Og her et bilde fra morgenturen med krøllebølle Barney. Han ville ikke være med på bildet denne gangen 😉

8 kommentarer
    1. Det er nok en automatisk utsending de gjør, men jeg blir litt redd at “noen” sitter og leser og planlegger hvordan de NÅ skal omgå de sperrene vi har satt 😀 Håper ikke det skjer.. 😮

    2. Fint at noe kan gjøres. Av og til kommer den spammen i blogger etter innlegg hvor det blir tragisk upassende med sånt søppel.
      Så får de “bryte sammen med kjærester” andre steder. Dårlig google-oversettelse.

    3. Ha ha Men så heldig dere er som får kommentarer da. Jeg får det sjelden. Det virker på den måten at jeg regner med at ingen bryr seg om det jeg skriver. Da tørker det ut. Det har vært lite aktivitet her. Ja jeg tenker det er vel ingen som gidder å bry seg om det jeg tenker…

      1. Uffda. Bra du ler av det 😉 Sikkert mange som leser innleggene dine selv om de ikke kommenterer, vet du 🙂 Jeg liker å svare på alle kommentarer, unntatt SPAM så klart, så greit at ikke alle som leser kommenterer, for hadde jeg ikke fått annet å gjøre, uten å skryte. I går viste nemlig statistikken min 458 visninger….! Rekord forøvrig……Stå på med blogginga!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg