Jeg skulle endelig til Roma

Man MÅ ikke oppleve Roma.
Og det er heller ingen menneskerett å gjøre det.
Men det er lov å ha det på ønskelista.
Og det fant jeg ut at jeg hadde.
I mange har år har det ikke passet.
Jeg har vært en del steder i verden, men da barna var små dro vi aldri til storbyer.
Men nå på vårparten fant jeg altså ut at det snart var tid for Roma.
Jeg sa til barna: «Der har jeg ikke vært!»

Så da begynte planlegginga.

Sønn og datter ville være med meg. Stas.
Tur fra søndag til onsdag. Tre overnattinger. Flyselskapet  Flyr. Hotell valgte jeg i nærheten av Piazza Navona.

Forrige gang jeg var på utenlandstur er så «langt» tilbake som 2017.
Da var jeg i Irland. Se innlegget Da kom jeg meg dit også

Det er ikke akkurat lenge siden, men fint å kunne ta en flytur til utlandet igjen etter den strenge koronatida.

Jeg har egentlig ikke hatt stort behov for å reise, for det har vært nok annet å fare med her hjemme.
Det var kjøp og salg av bolig.
Det var korona med strenge restriksjoner, og jeg hadde mye å oppdage i nærområdet på grunn av flytting til nytt sted. Det var opplevelse og spenning nok for meg i denne tiden.

Jeg flyttet nemlig da de første koronarestriksjonene ble innført våren 2020.
Flytteprosessen har jeg skrevet om i flere tidligere innlegg…….

Så tilbake til Romaturen

Jeg har alltid ment at planlegging av turer er både viktig og morsomt.
Så derfor tok jeg med glede fatt på den nye, midlertidige hobbyen.
Jeg er nemlig en smule listoman, som jeg liker å kalle det😅
Hvis du lurer på hva jeg mener med det, kan du klikke på ordet listoman i linja over her🤓

Jeg har, som du sikkert har observert, tjuvstarta med bilder fra turen😉

Men over til planlegging igjen. Jeg skrev lister.
Det var pakkeliste, gjøremålsliste før tur, severdighetsliste og restaurantliste.
Og jeg googla og jeg googla….og moro var det.
Og jeg gikk til innkjøp av en reiseguidebok om Roma.

Når man kun har 2 hele og 2 halve dager til bruk på Roma, må det forberedes. Det er jo så utrolig mye å se der.

Jeg satte dattera på jobben med restaurant-googling. Hun er best på det.

Da var vi faktisk godt i gang.

Fortsettelse følger i senere innlegg🙋🏼‍♀️

Heng med hvis du liker Roma🥰

 

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg