Litt på hæla…….

Glemte noe igjen, da….

Ikke at det er så farlig, og kanskje like greit. Det er alle disse merkedagene. Bursdager husker jeg heldigvis. Men så er de rare dagene som er oppretta for moro skyld eller kanskje for å markedsføre eller framsnakke en ting eller et produkt. I går var det en slik dag. Jeg skrev om det, og var litt stolt for at jeg rakk det før dagen var omme. Potetens dag.
♦️
Men så var det ikke nok med det, for viser seg i ettertid, det vil si i dag, at det var noe annet som også hadde den årlige dagen sin i går. Det var nemlig KANELBOLLEN. Fikk veldig lyst på kanelbolle da jeg leste om det i dag tidlig, men tror jeg står over baking nå. Kan vel alltids bake kanelboller en hvilken som helst annen dag i året, tenker jeg.
♦️
Så har det seg slik at jeg faktisk var mer OBS i 2018, i min nystarta bloggperiode. Da hadde jeg et innlegg om nettopp kanelbollen.
Det har jeg derfor rota fram, kopiert og limt inn her:

«Jeg har planlagt en stund at jeg en av disse dager skal bake kanelboller….og det blir i dag. Det passer ekstra godt også, for i dag er det visstnok “Kanelbollens dag” eller “Cinnamon Bun Day”, og det er altså 4.oktober. Ikke at jeg har visst det tidligere, og ikke at det har betydd så mye for meg, for jeg baker kanelboller når jeg selv finner det for godt. Men når det nå tilfeldigvis skulle passe med min plan om å ta med noen av disse fristelser til barn og barnebarn når jeg besøker dem om ikke lenge, blir det nå sånn.

Kanelbolledagen ble stiftet av Hembakingsrådet i Sverige i 1999 (kilde: Wikipedia) og er vel ikke så vanlig å feire i Norge, men ifølge Nettavisen har flere nordiske land tatt til seg bolledagen etter hvert.

Ingrediensene er tatt fram, og snart starter prosessen, men først må jeg ut med hunden i regnværet.»
(fra min blogg 4.oktober 2018)
♦️
En annen ting jeg kan nevne er at jeg faktisk fikk påminnelse om kanelbolledagen av en annen blogger i dag her inne på Blogg.no
LenaLykkes blogg.
Og bildet jeg har putta inn her, har jeg funnet på Internett, for hadde ingen kanelbolle å ta bilde av akkurat nå.
Det er hentet fra siden til Matprat.no.

Bilde av kanelsnurrer lånt av Matprat.no på internett

10 kommentarer

Siste innlegg