Kjendishockey eller hockeykjendis?

Både kjendishockey og hockeykjendis faktisk. På fredag var det klart for Mats Zuccarello sitt veldedighetsarrangement i DNB arena i Stavanger. Zuccarello All Star Game.

Veldig bra tiltak. Han opprettet i 2016 en stiftelse som skal jobbe for at alle barn i Norge skal ha like muligheter til å velge den idretten de vil holde på med. «Ingen barn i Norge skal havne på sidelinjen. Idretten skal være for alle». Zuccarello-stiftelsen.
♦️
En del av dette er altså ishockeyarrangementet som i år fant sted i Stavanger. Det startet med en kamp bestående av kjendiser. Men absolutt ikke ishockeykjendiser. For der var det varierende ferdigheter, kan man trygt si. Virket likevel som om noen hadde tjuvtrent eller kanskje rett og slett drevet med hockey på hobbybasis. Du kan sjøl vurdere ved å klikke deg inn på videoen jeg har lagt ut her:


Etter at dette var over, ble det en mer «ordentlig» kamp mellom Zuccarellos sammensatte All Star Team og Stavanger Oilers. Den var sikkert mer severdig for vanlige hockeyinteresserte, men da slo jeg av TV’n etter hvert. Hadde andre gjøremål.
♦️
For meg var det faktisk mer underholdning å sjå på den første kampen. Dattera mi var med også…..ute på banen….på det hvite laget. Jeg er jo imponert over at de klarer å bevege seg på skøytene og samtidig styre kølle og puck. Det skal sies at ikke alle klarte det til enhver tid. Litt knall og fall, bomma på pucken, feilpasninger også videre…..men da skjønte jeg hvor vanskelig denne sporten egentlig er. Kjempeimponerende av de som virkelig får det til. Jeg ville hatt problem med bare å stå på skøytene. Har prøvd det noen ganger jeg også…i gamledager….både skruskøyter, lengdeløp og kunstløp. Vel og merke helt på skikkelig amatørnivå. Men husker i hvert fall hvor lenge jeg måtte øve for ikke å «gå på åkla», som vi sa på Hedmarken. Eller ankelkulene….for å oversette😅
Barndommens is, bror min og skruskøyter
♦️
Forklaringen og oppsummeringa angående overskrifta må bli at det jo faktisk var begge deler i Stavanger. Har mine ord i behold.
KJENDISHOCKEY=kampen hvor kjendiser spilte hockey
HOCKEYKJENDIS= For eksempel Mats Zuccarello som også spilte kamp, sammen med andre hockeykjendiser.
♦️
Og som du helt sikkert har skjønt. Jeg så det i stua mi, og fikk ikke med meg alt heller. Artig det jeg så. Men Datter måtte ta turen til Stavanger, for hun var hockeyspiller for en dag, og var med på å skaffe penger til Zuccarello sin stiftelse, som igjen gir det videre til barneidretten.
8 kommentarer

Siste innlegg