Kloklipp og «utenlandstablett»🐩


På fredag var det tid for den siste tabletten som Barney måtte ta før Sverige-turen vår om ikke lenge. Da vi først var der, fikk han klippet klørne sine også. Gjør det cirka hver fjerde uke. Og det er SÅ godt å slippe det sjøl. Jeg drev med det jevnlig i 7 år, før jeg fant ut at det var verdt penga å la noen andre utføre det. For var alltid redd for å klippe for mye, så det skulle bli vondt for ham. Det verste er at det blør skikkelig mye hvis en skulle komme borti nerven inni kloa. Så hadde utstyrt meg med blodstopp-pulver rett ved siden av. Ikke likte han at jeg klippet heller.
Mye bedre å la proffe folk gjøre den jobben.
Det får klare seg at jeg klipper pelsen hans sjøl.
🐩
Tabletten nevnte jeg. Den må også tas hos dyrlegen. For det må attesteres i passet hans at den virkelig er fortært. Der har jeg et triks som alltid fungerer. I tilfelle han ikke vil ha tabletten, putter jeg den alltid inn i en dert med leverpostei. Det slår aldri feil. Slukes tvert😀
Så etter at disse to oppdrag var utført og Barney hadde fått hilse på noen andre hunder som også var hos dyrlegen, bar det hjemover.
Og senere på dagen vart det tur nummer to med rom for både det som måtte gjøres og i tillegg lukte på litt av hvert. På det øverste bildet lukter han på nydelige blomster. Og på det nederste er han på stolpejakt🐩🙋🏼‍♀️
Barney og jeg skal på ferietur snart.

 

4 kommentarer
    1. Kloklipp er greit å overlate til andre vil jeg tro! Få hunder som liker det noe særlig, tror jeg….! Da er dere i mål fram mot ferieturen! 🙂

    2. Søsteren min har en hund, og hun lar folk som kan det ta kloklippen til hunden sin. Vår abyssinerhunnkatt (Dixie Rose) som døde i august 2022 måtte vi la veterinæren klippe. Vi hadde klippet henne for kort en gang, og etter dette ville hun ikke at vi skulle klippe henne.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg