Knoppene som «eksploderte»

I den lille hagen min, som er overkommelig å stelle, heldigvis, er det flere typer blomster akkurat nå. Men det er en som tar førsteprisen i denne stund.

Den spratt ut fort faktisk…..i går morres før jeg sto opp, regner jeg med. Kvelden før var det nemlig bare knopper. Det ser du på bildet under her👇Du kan skimte de anonyme knoppene helt til venstre bakerst i bildet, rett til venstre for den gule irisen👇
Hagen min med blomsterkrukker, lobelia,valmuer,iris og margeritter
Og plutselig var de forvandlet til de skjønnhetene du ser under her. Orientvalmuer. Nok et naturens under. Tenk å være så vakker👇. Skulle vært artig å være til stede da denne «fødselen» skjedde, for det har skjedd fort som en eksplosjon. Sikkert i de tidlige morgentimer mens jeg fortsatt sov og sola allerede hadde stått opp for dagen, tenker jeg……
Har et par bilder til av de samme skjønnhetene, orientvalmuene, så putter inn de også jeg. Til opplysning kan sies at dette er en staude, så hvis jeg steller den bra, vil den komme igjen år etter år.
Oransjerød orientvalmue, staude i hagen min

Blå lobelia i hagelrukke med gule Askers
Med det samme jeg holder på, kan jeg sette inn de bildene jeg ikke fikk med forrige gang jeg skrev om hagen min. Det er den krukka du ser rett over her👆 og det er minihagen ved inngangen min👇

Hagen min bed inngangsdøra

4 kommentarer
    1. Nydelig blomster i hagen din, og det som stod i fullt blomstring. Her hadde gubben plantet hageblomster i en kasse. For tredje gang er det en fugl som går i gang med å lage grop. I fjor var det en tjeld, men ikke i år. Kanskje måsen. Sånn er det ute på landet.

      1. Ja, de er vakre, de blomstene. Så synd med blomstene dine, da. Men så har du fuglene, sjøl om de gjør litt ugagn🤗 Har heldigvis fugler her også, men ikke nærgående måker. God kveld til deg🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg