Vil du se hagen min nå?

Gul iris og andre blomster i hagen min
Jeg har en liten hage her i Oslo. Der har jeg noen planter og blomster som må stelles. Men hvordan fungerer det?
🌺
Jeg nevnte i et nylig innlegg at jeg hadde kjøpt sommerblomster i to omganger for ikke så lenge sida. Dessuten fikk jeg en til som gave her om dagen også. En begonia. Den fikk sitt eget blogginnlegg faktisk, og det får du link til nederst på sida. Du ser den ikke her. Men den gule irisen, som er staude, viser jeg deg👆 Pottene i bakgrunnen er fylt med sommerblomster innkjøpt i år. Og de lilla rett bak irisen er rett og slett blomstrende gressløk.
🌺
Jeg har en del stauder som jeg planta for 2 år sida. Noen av dem fikk jeg fra hagen til dattera mi. Blant annet irisen.  I vår planta jeg to som jeg fikk fra en nabo. Små og skjøre ennå, men forhåpentligvis store til neste år og videre framover. Jeg elsker blomster og planter, men klarer å begrense meg. I hvert fall i hagen. Laget et par bed etter at jeg flytta hit for 3 år sida, men har bestemt meg for å ikke lage for mye arbeid for meg sjøl. Blir ugras også, da vettu. Det er den verste jobben. 

Mine sommerblomster i krukker i hagen
På det 4-delte bildet over her ser du sommerplanter innkjøpt i år. Alle står i potter og verandakasser.


På det nederste bildet👆viser jeg deg et syrintre, samt bregner som jeg har funnet i skogen og plantet i skyggen ved rhododendronbusken min. Dessuten kan du se god, gammeldags buskmure/potentilla med hvite blomster. En lilla akeleie er også en av staudend jeg fikk fra hagen hos min datter. Jeg er også glad for det store lindetreet som står på plenen. Du ser bare nederste del av stammen på bildet.
🌺
Så da har jeg vist deg litt av hagen. Skal ikke sjå bort i fra at det kommer flere bilder senere fra den lille hagen min. Dessuten lovet jeg link til et tidligere innlegg:
Fikk en blomst av en nabo….igjen🙏🏻

 

6 kommentarer
    1. For en deilig hage du har, med så mange fine blomster 🥰. Deilig å sitte ute der nå som sommervarmen og sola er her. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg