Kongens snømann

 

Kongen har sin egen snømann.

Barney og jeg tok en av de daglige lufteturene våre i Slottsparken her om dagen. Lenge siden jeg har vært der og puddelen har aldri vært der.
Kjekt for ham å få litt variasjon også, har jeg funnet ut i det siste.
Så vi har tatt et par turer med trikken for å nå nye steder.
♦️
Vi tok 19-trikken og gikk av på Tullinløkka. Kort vei opp til parken derfra.
Fin snømann som møtte oss. Enten forestiller den kongen med krone, eller så er det kanskje en stram gardist med fin hatt.
Stilig og blid var den uansett der den passet på kongens slott.


Barney har blitt så vant til å være fotomodell, at han stiller seg opp. Måtte jo han en obligatorisk posering foran slottet.


Og så er det Karl Johan på sin hest foran slottet. Det gule huset bak statuen er Gardevaktstua. Jeg kommer tilbake med et eget innlegg om garden. Vi var nemlig så heldige å være der ved et vaktskifte. Eller jeg var så heldig.
Tror ikke Barney brydde seg. Helt tilfeldig at vi kom forbi der akkurat da.


Hadde et tidligere innlegg om denne turen FØR vi kom til slottet. Det kan du lese her: MYE RART EN SKAL SJÅ…

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg