Kveldsmat med barna mine

Koselig med familietreff i jula. Men jammen er det koselig før jul også. Er litt på hæla med det blogginnlegget her, men dette måltidet kunne jo forsåvidt like godt ha foregått nå i romjula.
Det øverste bildet viser bordet mitt med maten. Det er tatt av Datter og vart lagt ut på hennes Instagramstory den kvelden.
♦️
Det var kanskje en uvanlig blanding av retter, men spiste først det ene og så det andre, så funka bra.
Hva det var?
Jo, jeg hadde bakt blinis noen dager i forveien og kjøpt eksklusiv løyrom. Til dette serverte jeg rømme, sitron, gressløk, hakket rødløk og litt toast av surdeigsbrød. Sønnen min bidro også med løyrom. Datter hadde med drikkevarer.
♦️
Men så var det den andre retten. Rakfisk hadde jeg allerede spist en gang før jul, men aldri feil å gjenta det. På bildene ser du hva jeg serverte. Rakfisk, lefse, purre, rødløk, egg, rømme, smør og rødbeter.
Var godt detta, og vi storkoste oss. En fin førjulstradisjon dette at mor, sønn og datter har et treff med kveldsmat.


Rakfisk og Xiania=sant?
Vi feiret vintersolverv. Gjorde du?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg