Vi feiret vintersolverv🌞Gjorde du?

Litt feiring ble det

Eller kanskje heller en markering med samling og god mat.
Nå som jeg bor nær familien min, er det lettere å samles, ofte spontant også.

I år falt vintersolverv på onsdag 21.desember. Og sola «snudde» kl.22:48.
Det kan variere litt fra år til år. Les mer om det i innlegget jeg skrev i 2018.
👇👇👇

Tidligere innlegg om vintersolverv (2018) kan du lese HER

 

Det ble ikke bare ost

Så da kom de hit på kvelden, sønn og datter, og jeg serverte noe så lite juleaktig som ostefondue.
Det var faktisk ønske om det.
Vi hadde en rakfisk også, så da vart det julebord med både ostefondue og rakfisk😅
Kombinasjonen hørtes litt feil ut, men vi tok sjansen.
Kunne jo spise det ene først og det andre etterpå for eksempel.

Det viste seg å fungere utmerket.
Først litt rakfisk med tilbehør og så ostefondue og så litt rakfisk igjen også videre😅
Det ble ikke så rart som det høres ut👍

Og vi koste oss. Det viktigste var å treffes…være sammen. Men at maten ble vellykket var heller ikke feil😉

På bildet er vi i ferd med å starte etegildet……. sønn, datter og jeg.
Fonduen sjekkes…..og alt er på bordet?
Da er vi snart klare for å sette oss👍

Det ble faktisk andre gangen denne uka at jeg spiste rakfisk.
På mandag var Barney, nabovenninne og jeg på mini-rakfisklag nedi byen. Brun pub!

Det kan du lese om HER, hvis du ikke allerede har fått det med deg🙋🏼‍♀️

 

8 kommentarer

Siste innlegg