Kvinnfolkjobb eller mannfolkjobb?😝🤗

Denne overskriften vil nok skape litt turbulens.

Ja, det tenker jeg faktisk. I gamle dager var det helt greit å si at DITT er kvinnfolkarbeid og DATT er mannfolkarbeid.
Men jeg er absolutt ikke enig i det, i dag.
Den gang ble jeg vel opplært til at det bare var slik….

Det var stort sett slik hos mine foreldre også. Og kanskje litt da jeg fikk mitt eget hjem med ektemann og barn.

Men vi «unge» var mer bevisst på at det burde bli en endring.
Og vi lærte barna våre det, så de ble enda flinkere enn oss igjen.

Det var som oftest jeg som laga mat og mannen min som ordna med bilen.
For å ta et eksempel.

Hvorfor kom jeg på dette akkurat idag?

Jeg fikk en assosiasjon da jeg svarte på en kommentar fra medblogger NATHELESS 🙋🏼‍♀️

Det var innlegget mitt PÅ LETING ETTER LUFT.

Hun sa: «Stadig nye ting vi skal forholde oss til der ute. Flink du»

Hvorpå jeg svarte: «Ja, det er jammen sant. Og når en «bare» bor sammen med en mellompuddel, må en klare alt slikt sjøl😂»

Tror nemlig at jeg av ren latskap og lettvinthet hadde latt mannen i huset gjøre slikt, hvis det hadde vært en slik en her😅

For dette dreide seg om å fylle mer luft i bildekka på Leafen min.
Men en må jo prøve. Hvorfor skulle ikke jeg klare det når en mann klarer det?
Klart jeg kan!
Har ikke noe valg heller, da så….😜

«Dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert!», sa Pippi🙋🏼‍♀️

Takk igjen til NATHELESS for inspirasjon 🙏🏻😀

 

6 kommentarer
    1. Klart du kan!
      Det er MYE man må klare når man er alene…. og det er ikke alle menn som klarer alt heller da… Det var jo slik før…. kvinnfolkarbeid og mannfolkarbeid… og ennå er det slik – men ikke SÅ mye 🙂 Vi klarer så mye vi damer! 😀

    2. Takk du. Klart du og jeg og alle andre kan mye forskjellig. Det gjelder bare å forsøke seg. Jeg skiftet dekk på bilen en vår for en del år siden. ( det var den gangen biler hadde reservehjul og ingen hadde mobil) Nabodamene ble helt forskrekket, for de ville da ikke gjøre sånne jobber. Men da svarte jeg hva de gjorde om de punkterte? “Venter på en mann som hjelper meg vel!” Jeg måtte forklare at der jeg skulle kjøre kom det sjelden ovehodet et menneske på timesvis, så jeg måtte klare meg selv. “Dit kjører vi ikke” sa de. Men jeg skulle til min mor!!!!! Klart jeg ville klare det om jeg skulle få problemer. I dag har vi ikke reservekk til bilen, og vi får ringe hjelp med en mobil. Vi er heldige vi.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg