Litt annerledes i år….

Siste dagen i året. Alltid litt spesielt. Tid for tanker både bakover og framover. 

Status i dag

Klar for salg...
Klar for salg…

Ikke vært mye blogging i det siste. Styrer fælt med boligsalg. Veldig spennende tider. Se gjerne tidligere innlegg.

Nyttårsaften i kveld. Nydelig vær med snø på bakken og 4 varmegrader.
Og jeg som må ut i naturen uansett vær på grunn av min kjære puddel Barney, merker ulempen med  veksling i temperaturer og nedbør. Det blir glatt! Veldig glatt! Brodder under skoa er en selvfølge.

Og hvordan ble jula?

Det vart jul i år også så klart. Den kommer uansett. Jeg pynta ikke så mye som jeg pleier. Ikke det at jeg er av de som pynter mest. Men sett i forhold til min egen normale julepynting, ble det atskillig mindre i år. Droppet juletre for eksempel. Første gang noen sinne.

Litt av årets sparsommelige julepynting
Litt av årets sparsommelige julepynting

Hvorfor?
Tenker boligstyling og snarlig visning. Orket ikke bryet med bortryddinga i full fart før en eventuell “hurtigvisning”. Vanlig visningsdato er fastsatt til tirsdag 7.januar. Da må det skinne her, og være ryddig 😉

Så derfor….

Ja altså…..derfor er det ikke snev av jul her i dag. Rydda bort alt som minner om det. Nesten. Står igjen ei lita rød julestjerne og en blå svibel. Men den fine, hvite azalaen kan få være med på visningen faktisk. Den julete blå og den enda mer julete røde fjernes nok…..

Kjøper heller noen buketter med hvite blomster. Og med alle de grønne plantene i tillegg, blir det bra…

Og i kveld, da?

Er bedt bort i kveld. Til de som var her nyttårsaften i fjor. Gleder meg.
Og Barney klarer seg bra med nyttårsfyrverkeriet. Har i hvert fall vært sånn de forrige 4 han har opplevd. Har veldig mye å si hvordan jeg som matmor oppfører meg når det smeller som verst.

Kikket tilbake på innlegget jeg hadde på samme dato i fjor.
Det kan du lese her:

Årets siste middag….

Og prinsen Barney er klar for nytt år
Og prinsen Barney er klar for nytt år

 

Julekveldsmiddagen
Julekveldsmiddagen
Den hvite azalea får være med på visning
Den hvite azalea får være med på visning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så da sier jeg bare takk for året 2019, og ønsker 2020 velkommen 🙂

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg