Livet oppi trærne


Ekorn er det mange av i eventyrskogen vår…. som er en ordentlig skog, en naturskog og en trollskog med rikt dyre- og planteliv.
De storkoser seg oppi trærne og kikker nysgjerrig på Barney og meg når vi passerer. Denne gangen stoppa jeg opp for å ta bilder av dem. Ikke lett, for de er veldig raske til bens, men samtidig veldig nysgjerrige. Så i et heldig øyeblikk for meg fikk jeg tatt et noenlunde greit bilde.
Det var 4 stykker som holdt på oppi trærne da vi gikk forbi. Om de sloss eller lekte eller drev med flørting er ikke godt å si. Men veldig koselig å høre på godlydene deres uansett.
Oppi et annet tre satt ei skogsdue👇👇👇
De har også mye godlyd i seg på denne tida av året. Og de holder som regel sammen to og to. Koselig vårtegn det også.
For ikke å snakke om den vakre svarttrosten som er den beste sangeren av dem alle her i nabolaget. Og den hopper rundt på plenen og leter etter mat og reirmateriale for tida. Har dessverre ikke bilde av den i dette innlegget.


I et tidligere innlegg viste jeg bilder av «eksplosjonen» i skogen.
Putter inn enda en «eksplosjon» her👇👇👇
Lønnetreet i full blomst.


Det eksploderte

6 kommentarer

Siste innlegg