Min julekveldslunsj med familien🤶🏻

Ikke særlig spesielt kanskje, den julekveldslunsjen min. Det vart som i fjor og året før det også videre….

Jeg lagde risengrynsgrøt hjemme og tok med hele kjelen opp til familien ikke så langt unna. Det var greit å frakte julegrøten i bil, for ville ikke labbe gatelangs og gjennom skog og mark med kjelen.
Jeg skulle dit på julekveldsmiddag også, men dro hjem da grøten var fortært. Da hadde jeg noen timer til andre gjøremål hjemme. Som å gå tur med Barney og finne fram klær for kvelden. Og litt andre ting. Vanne ut pinnekjøttet for eksempel.
♦️
Grøtstunda med familien vart koselig, og grøten smakte. Så om jeg ikke hadde hatt julestemning før, vart det i hvert fall i rikelig monn da. For der var det også så klart julepynta og barna var forventningsfulle og utålmodige slik det skal være klokka ett på julekvelden.
Og ikke nok med det, så hadde jeg på meg julegenseren min som brukes 2 timer i året, nettopp til denne begivenheten.
Under her ser du grøten min før den ble dandert med sukker, kanel og smør. Og jeg fikk IKKE mandelen i år. Veldig greit at Yngste barnebarn fikk den.
Nederst kan du lese noen relaterte blogginnlegg.


Vart nissen fornøyd med grøten, tro?
En blogger minnet meg på genseren.

2 kommentarer
    1. Koselig da 🙂 Jeg skal i selskap i dag! Første i denne jula, og muligens det eneste også. Men jeg koser meg hjemme også. Litt variasjon er uansett koselig. Og nå i dag skal jeg til bror 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg