Mitt første skytestevne😅


Så har jeg opplevd det også. Vært på skytestevne. Men må fort innrømme at jeg ikke var der som deltaker, for eier hverken rifle, hagle eller pistol, og ikke har jeg mulighet til å bruke det heller, for har ikke hatt opplæring eller besitter noen som helst slags kunnskap om dette.
Men det har Sønnen min. Han har skyteprøven og deltar også i konkurranser og driver med jakt når det er tillatt.
En kveld for ikke så lenge sida var Barney og jeg med ham på et skytestevne på Blaker.
Det skulle skytes på leirduer. De er oransje og synes godt. Og det er jo greit når de helst skal treffes. De skytes ut i stor fart, så skytterne er gode som treffer, synes jeg.
På det øverste bildet har jeg redigert inn en blå ring rundt ei leirdue i fart.
Store Norske Leksikon skriver:
«Skytteren går gjennom banen fra standplass til standplass og skyter flere duer per standplass. Kun ett skudd per due, som frigjøres 0–3 sekunder etter at skytteren har ropt klar. Om gangen kastes det ut enten én due fra ett av tårnene, eller to duer samtidig fra begge tårn (dublé)»


Det var faktisk interessant å se på skytinga, og Sønnen gjorde det veldig bra i konkurransen. Jeg hadde tenkt at Barney og jeg skulle se på bare noe av skytinga og ellers gå tur i skogen rundt skytebane. Men det vart til at vi faktisk så på hele skytinga til Sønnen.
Stem fram «Årets TV-navn»
Drista meg til noe nytt og spennende

8 kommentarer
    1. Jeg var med i skytter klubben på jobben for mange år siden, og det var veldig gøy men slet litt for jeg måtte skyte som om jeg var venstre hendt på grunn av synet på den ene øyet. Kunne vært artig å prøvd seg igjen 🤔

    2. Jeg hadde faktisk en luftpistol i ungdommen, men den hadde skeivt sikte, så ikke lett å skyte på blink.
      Så artig å være med sønnen og at han gjorde det bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg