Mor og de to små barna….

 


Joda, hun er mora til de to små barna….Barna kan du se på det nederste bildet.
Det gjelder gullranken som jeg fikk av Nabo K da hun ikke lenger hadde plass til den i leiligheta. Den har vokst masse siden da, og burde egentlig ha fått henge høyt for å vise sin prakt….med de lange greinene. Men slik vart det ikke. Får sjå om jeg finner en annen løsning.
🌿
Enn så lenge virker det som om den trives godt på kanten av bordet, med godt lys og alle de lange greinene kveila opp, og fletta inni hverandre.

Så ville Datter ha avlegger av denne. Og det var lett å ordne. Bare å kutte av litt av grena og sette i et glass med vann. Ordna 2 stykker, jeg.
🌿
Så sto de der på kjøkkenet, da, og jeg kunne følge med på røttene som vokste fram inni vannet i glasset.
Da de var store nok, puttet jeg dem i hver sin potte med jord og sørget for å vanne godt. Da kunne jeg ikke følge med lenger på røttene, så da måtte det bare stå til.
🌿
Etter et par dager overleverte jeg de små, nye barna til Datter, så nå er det hun som har tatt over ansvaret for dem. Jeg har mora å passe på fortsatt, men hu er så grei atte…..krever ikke mer enn litt vann og litt gjødsel av og til. Koselig plante.


Går gullranken min og Barney sammen?

8 kommentarer

Siste innlegg