Mysteryboxklubben vår og skalldyrsuppa😉


Ikke akkurat blitt en vane ennå. Gjorde det for andre gang nå. Datter, sønn og jeg samles hos meg for en spesiell og spennende middagsopplevelse. Mystisk også……med mysterybox. Hva det går ut på? Datter skal lage middag og sønn og jeg pønsker ut hva hun skal produsere. Jeg kjøpte inn varene og hun vet ingenting før hun kommer til meg. Egentlig ganske spennende og morsomt for alle tre.
♦️
Kanskje vi kan si at det er dannet en mysteryboxklubb?🤗
Denne gangen kjøpte vi ingredienser til skalldyrsuppe, stekt laks med hollandaisesaus, agurksalat, røstipoteter og confitert eggeplomme.
Dattera skulle lage alt, og sønn og jeg var håndtlangere underveis. Og vi fikk sjølsagt spise den deilige maten alle tre.
♦️
Datter laget alt bra bunnen. Kokte kraft av rekeskall og diverse grønnsaker (stangselleri og løk blant annet) Kokte blåskjell i egen kjele for ikke å overkoke dem. Blandet til slutt begge krafttypene etter siling. Nå husker ikke jeg alt som vart putta oppi etter det, men det var i hvert fall fennikel. Det må være tilstede i ei fiskesuppe. Tilsatte pisket kremfløte også. Sitronsaft, cayennepepper og salt. Sjalottløk og hvitløk var med i gryta ved koking av kraft. Litt tomatpuré gjorde suppa perfekt. Og til slutt vart rensede blåskjell og reker putta i tre tallerkener, og varm suppe ble helt over. Dill på toppen. Tror det var omtrent slik. Det smakte i hvert fall meget godt. Du ser bilde av suppa på det øverste bildet. Og under her har jeg dekka bordet for middagen.
♦️
Suppetallerknene var på kjøkkenet da bildet ble tatt😅
Det var flere ingredienser oppi mysteryboxen, så det kom mer mat etter suppa. Det skriver jeg om i neste innlegg. Og du fikk jo et hint om åssen det kom til å bli, for jeg nevnte rettene for deg.

Her er et innlegg fra forrige mysteryboxmiddag:
En spennende utfordring.

6 kommentarer

Siste innlegg