Nå hadde jeg trengt blomstene…..

Blomstene på terrassen er borte for i år. Har bare bildene. Slik er det med årstidene i Norge. Alt til sin tid. Nå har jeg funnet på noe annet.

Riktig rekkefølge

Du husker kanskje den store furua som ble revet ned av vinden her for en stund siden?
Bare hvis du leste innlegget mitt om hendelsen. Hvis ikke, har du det her:

Der datt det, med et brak….

Jeg tok et nytt bilde av den i går. De har ikke rukket å fjerne den ennå. Barney var sjølsagt med på turen. Se bildet.

Boligsalg og blomster

Så skal jeg selge leiligheta mi her etter hvert. Forhåpentligvis mellom nyttår og påske. For har kjøpt meg krypinn i hovedstaden. Skal tas over omtrent på samme tid. Ikke avklart ennå.

Noe av det første som må gjøres, er rydding og fjerning av gjenstander før fotografering her. Det kommer til å skje i slutten av november antageligvis. Greit for alt som er unnagjort.

Og jeg som hadde så mange fine blomster på terrassen! Nå er det heller stusselig utpå der. Kun tre vintergrønne busker i potter og noen innkjøpte lyngplanter.

Hva skal jeg gjøre?

Våknet en morgen og kom på noe. Det er ofte sånn. Rett før jeg sovner eller i oppvåkningsfasen om morgenen, kommer det noen ideer.

Den store furua som ligger borti her, tenkte jeg. Alt det skal jo fjernes uansett. Hvorfor ikke forsyne meg av kvistene?

Lurt! Vil ikke gå i skogen og rasere trærne der. Det hender at jeg stjeler noen få kvister før jul, men ikke mengder.

På morgenturen med Barney, utstyrte jeg meg med stor plastpose og liten hagesaks. Han fikk gjort det han skulle, og jeg fylte posen.

På bildet under her ser du første vendinga.

Hva var planen?

Jo, jeg skulle fylle krukkene som det ikke lenger var blomster i, med furukvister.
Og jeg mente at det var lurt å gjøre dette før jorda frøs. Så putta bare kvistene nedi jorda. Der får de jo fuktighet også, så regner med at de holder en stund.

På bildet ser du noen av krukkene. Har mange flere enn dette, så gikk flere turer for å hente kvister.
Masse igjen hvis du skulle finne på å ta turen dit 😉

Så tilbake til fotografering og visning.
Det kan jo bli litt finere bilder med grønt i pottene enn bare jord. Så derfor.

Ellers har jeg tenkt å spe på med noen sommerbilder fra terrassen. Med mange blomster på. Hvis billedkvaliteten er god nok. Jeg får høre med ekspertene om de kan brukes.

Noen sommerbilder

Det blir nok ikke de bildene jeg viser til deg under her som jeg kommer til å bruke. Men du får en formening om hvordan det var der ute i sommer.

Allerede blitt litt fjernt nå i november. Sjøl om snøen ikke har kommet ennå.

 

Og det siste sommerbildet får Barney være med på også.

Gromgutten som koser seg i sola.

 

 

8 kommentarer
    1. Det siste bildet, det med Barney vil gjøre seg i prospektet. Smart det med furukvistene Her er jorda i pottene allerede frosset. Jeg prøvde å sette noen kvister med røde bær i den her om dagen

      1. Takk! Sjøl om Barney er skjønn og han burde være med på alle bilder (synes matmor),tror jeg at det IKKE er lurt å ham med på bilder i et prospekt 😉 Kan hende at noen ikke vil kjøpe pga at det har bodd en hund her, dessverre….
        Så lurt med de bærene. Kanskje jeg skal finne noe sånt i tillegg….

    2. Gratulerer med nytt hjem som kommer. Dette blir spennende. Ja, furubar er så finfint, for det drysser jo ikke som gran. Jeg gjør ofte som deg og pynter både ute og inne med furu i vinteren. Jeg må få mitt på plass snart, for når frosten kommerfor fullt, er det for sent å dytte de ned i potter med jord. Nyt dagen!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg