Nå var det MIN tur


Det er en del faste ting jeg bare må gjøre i løpet av et år, sjøl om det noen ganger ikke er lystbetont.
Deriblant er besøket hos tannpleieren min to ganger i året. Det var tida igjen for det på onsdag. Syntes ikke det var lenge sida, men var da faktisk 6 måneder. Satte opp timen sist jeg var der.  Tidligere har jeg vært vant til å få innkalling to ganger i året, men nå har jeg og den nye tannpleieren endra strategi. Så time for neste besøk står allerede i kalenderen 👍 Det blir 1.november.
♦️
Når det står forholdsvis bra til med tanngarden, er det tilstrekkelig å gå til tannpleier. Tannlegen kommer på banen hvis det er andre ting enn undersøkelse, bilder og tannrens som trengs.
Var ikke noe galt nå heller heldigvis.
Må bare bli enda flinkere med mellomromsbørsten. Men tannpleieren min trøster meg med at noe tannsten vil det bli uansett, for det varierer veldig fra person til person hvor mye tannstendannelse det er. Ikke bare manglende renhold som bidrar til det. Hvor mye kalk det er i spyttet kan være medvirkende. Og jeg er visst en av de som har det da, sjølsagt🤗
Litt om tannsten
♦️
Nå har både Barney og jeg fått rensa tenna våre. Han var der i april. Og det skrev jeg sjølsagt et innlegg om😉

Barney i narkose og jeg flater ut på sofa’n
Nesten alt som skjer blir det blogginnlegg av nå for tida😅
Lurte meg til å ta et par bilder av tannlegestolen mens jeg venta på å få betalt. Måtte jo ha en illustrasjon til blogginnlegget…..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg