OBS testing! Detta trudde jeg aldri at jeg skulle få til!!

Man lærer så lenge man lever, eller som en moromann sa: Man lærer så lenge man har lever 😉

Nå skal du høre…..

Jeg hadde et innlegg tidligere i dag om utviklinga på bloggen min de 10 siste månedene. Ja, det er faktisk den tida jeg har blogget, og ikke en dag lenger 😉 Se gjerne HER.

Så var det det jeg ikke trodde jeg skulle få til.

Jeg trodde det nesten heller ikke sjøl, da jeg så at det funka.

Ser at mange bloggere legger ut videoer på bloggen sin. Så kult! Så flinke, tenker jeg.

Hvordan i all verden skal en få til noe slikt?

Må jo bare lese og studere og google verre…. Og det kan gi resultater. Pippi-innstilling igjen.

Har skjønt at jeg må legge inn video via Youtube.
Dere som har ordentlig rede på det: Er det riktig?

I hvert fall så gikk jeg inn på Youtube her om dagen og titta. Hadde visst allerede en konto der på grunn av at jeg har Google-mail. Eller jeg vet egentlig ikke om det er derfor….

Tidligere den dagen tok jeg for moro skyld en video på en av turene med bikkja. En ganske så alminnelig og litt kjedelig en, men allikevel video. Med telefonen.

Det er ikke noe nytt. Det kan jeg fra før faktisk.

Men det nye var:

Jo, det nye var at jeg prøvde å laste den opp på Youtube-kanalen min, eller hva jeg skal kalle det.

Det funka også. Og det funka å sette inn en “knapp” øverst på bloggen med link til denne. Knota litt, men etter hvert kom riktig link inn, sånn at du kommer rett inn på MIN kanal og ikke hovedsida til Youtube.

Ja, så lærte jeg noe igjen. da. Og jeg var stolt og selvtilfreds. Fy søren hva jeg kan, hvis jeg vil! Og tar meg tid.

Og akkurat nå i stad tenkte jeg: Hvordan kan jeg få denne samme videoen inn på bloggen?

Det helt utrolige skjedde:

Den står nå her på sida, under her! Sjekk!

Jeg har advart deg om at den ikke er av de mest spennende, men allikevel. Se da vel!
Det er jeg sjøl, helt alene som har fått det til!

Nå kan du jo risikere å få flere videosnutter servert framover. Ikke se bort i fra det 😉
Hvor spennende DE blir, gjenstår å se.

Dette var altså en TEST 🙂

Si fra hvis det ikke funker. Ser ut som det er OK på forhåndsvisningen, men vet aldri hva som kan skje…….Tvitvi til meg og videosnutten……

PS: Du kan også teste “knappen” under bildet på toppen av bloggen. Der står Youtube– knappen sammen med Facebook og Instagram.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg