Og enda mer!

Skal jeg våge meg utpå der, da, sier krøllebøllen. Det har snødd mer på en gang i natt enn noen gang tidligere denne vinteren.Fikk nesten ikke opp balkongdøra! Bra at kosten står rett utafor døra.

Må heldigvis ikke måke utpå der. Bare ved døra. Barney vasser gjerne i snøen. Ulempen er alle snøballene han drar med seg inn. Det fester seg i pelsen hans på bena.

 

Snø langt oppover vinduet og på vinduet. Dette kaller jeg vinter. Og langt uti mars. Når det er sånn snødrev her nede på flatbygdene, lurer jeg på hvordan været er oppi fjellet akkurat nå……

 

Og bartrærne mine som fikk vårkåpa på seg for lenge siden. Sola stekte og snøen tinte for en måneds tid siden. Det kan du lese om HER. Håp om vår. At jeg aldri lærer. Har levd såpass lenge at jeg bør vite og huske at det alltid kommer snø herover i mars. Men ikke alltid så mye som i natt! Det var litt overraskende.

Jeg synes det er greit med snø egentlig. Og Barney har absolutt ikke noe i mot det. Så da er det bare å akseptere, se på det som en spennende hendelse og nyte dagen.

Jeg må bare ut med bilen på muligens noe uframkommelige veier på morgenkvisten, men får ta meg god tid.

 

16 kommentarer

Siste innlegg