Omelett i airfryer etter tips fra annen blogger

Jeg fikk et supert tips fra en annen blogger angående mat. Hun hadde dette innlegget på Blogg.no i går:
Tips fra FRIFRAJOBBENRESTENAVLIVET
Jeg klikket meg raskt inn på innlegget hennes da jeg så at hun hadde skrevet om å lage omelett i airfryer.
Jeg har også kjøpt meg airfryer, men ikke produsert så veldig mye avansert i den foreløpig, så interessant med tips.
Ellers har jeg tenkt å kjøpe meg en airfryer-kokebok, eller ønske meg det til bursdag eller jul.
♦️
Men altså nå en oppskrift på omelett fra bloggerkollega.
Hun hadde nok forresten ingen oppskrift, for brukte det hun hadde i kjøleskapet, som vel og merke passet sammen i en omelett.
Det kan vel jeg alltids få til også, men det var fint å få info om temperatur og tid. Da slipper jeg å prøve og feile på akkurat det.
Så da prøvde jeg, da. Se på det 4-delte bildet.
♦️
Det starter nederst til høyre:
Vispet sammen 2 egg med 2 ss melk. Helte oppi en bakepapirform i airfryeren. Hadde igjen noen biter fetaost i kjøleskapet som jeg putta oppi sammen med noen paprikabiter.

Bilde nederst til venstre:
Fortsatte med mat jeg hadde på lager, for denne omelettproduksjonen var  nemlig en impulshandling. Burde helst hatt litt skinke, men hadde bare salami.
Skar opp 4 salamiskiver i småbiter og putta oppi forma.
Bilde øverste til høyre:
Kuttet opp 3-4 små broccolibuketter som befant seg i en pose med oppkutta grønnsaker for wokking. Der var det også litt vårløk og et par strimler med kål som tilfeldigvis vart med. Ville ha mer ost, og kuttet opp litt jarlsberg.
Satte i gang stekinga på 180 grader i 15 minutter.
Bilde øverst til venstre:
Ferdig omelett. Klar for spising, og to brødskiver med smør ved siden av. Vart faktisk middagen min i går. Godt og lettvint.
Det vart middag denne dagen også (om omelett i 2023)

2 kommentarer

      1. Jeg trodde ikke jeg hadde bruk for airfryer, så venta lenge med å kjøpe. Så kom det et tilbud, og jeg slo til. Kunne da alltids prøve, tenkte jeg. Har ikke angret. Spesielt lettvint for meg som bor alene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg