På by’n med Sønn og Datter


Kalles kanskje ikke bare å gå på by’n når man spiser på restaurant en tirsdagskveld. På by’n er liksom mer festprega. Ikke vet jeg. Men det kan uansett forsvares, dette uttrykket i akkurat denne sammenhengen, for det vart ikke bare middagstreff skal jeg si deg.
Det vart litt «ordentlig på by’n også», etterpå.
Men først middagen på restaurant Palace Grill ved Solli plass i Oslo.
Der er det «kun» en 10-retters smaksmeny og vinpakke som passer til. Jeg viser noe av maten på bildene.
Det var ikke bare maten som vekket interesse på dette lille, intime restaurantstedet. All pynten på vegger og hyller var både fin og morsom.
Viser deg noe av det også. Det er forresten bare plass til 23 gjester i restauranten. Det gjør den også veldig spesiell og intim.



Veldig hyggelig å gå ut med Sønn og Datter. Vi pleier å gjøre det noen ganger i året. Det er så lettvint og godt å bruke det som bursdags- og julegaver. Og det var nettopp det dette var. Gaver fra meg. I hvert fall delvis. Er litt dyrere der enn det jeg gir bort i gaver, så det blir slik at jeg betaler min del pluss gaveandelene deres. Som sagt en veldig grei gaveordning. Dette var altså for det første en veldig forsinket julegave til begge to, samt bursdagsgave til Datter.
Angående dekorasjonenene, så var det en spesiell detalj som fikk latteren fram. Oppå ei hylle sto det et glass fylt med væske, og oppi der lå det flere lyspærer. Jeg fikk i hvert fall assosiasjonen «hermetiserte pærer»😜 Du ser dem så vidt på 2 av bildene over her. Ellers ser du også mange andre artige detaljer, hvis du studerer bildene nøye.


Desserten👇får 2 bilder her på bloggen. Både pen og god. Totalt sett var det et nydelig måltid. Og ikke minst var det kjempekoselig å være der sammen med Sønn og Datter.
Kelner og kokker gjorde også sitt til at det ble en vellykket kveld.
Og ikke nok med dette. Etterpå gjorde vi noe jeg skal fortelle om i neste innlegg…


Bursdagslunsjen
Akkurat nå….med familien

4 kommentarer
      1. Veldig koselig sted. Fin mat og drikke, men likevel ikke «stivt». Kjempekul kelner og fine, flinke kokker som kom til bordet og presenterte maten. Og den plakaten tok kaka. Veldig morsomt😅

    1. For et herlig sted dere spiste på 🥰 Det er koselig å treffes for å gå ut å spise en bedre middag i blant. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg