På glattisen igjen


Så var isen der igjen
Akkurat som i fjor
Og året før
Og alle år før der
Kan jeg tenke meg

 

Sjøl om jeg bodde i Hamar 
Og ikke her i Oslo
Den gang kunne det være is på Mjøsa
Etterhvert
Men aldri så tidlig som nå
Kommer kanskje senere

 

Barney liker utfordringer
Og spennende, nye opplevelser
Her er han på glattisen
En fredagsmorgen
I november

 

Trygt for ham som er så lett
Vært verre med meg, tenker jeg
Han klarer seg bra på glatta
Med fire lodne bein som sklir avgårde
Med meg trygt på land
I andre enden av den oransje langlina

Barney på isen i 2022

 

4 kommentarer
    1. Når isen legger seg på bakken skulle jeg ønske jeg hadde fire poter, som hadde gjort det lettere å holde seg på bena. Da jeg var ute i går på formiddagen glemte jeg å se meg for, og klarte å skli på årets første frosne vanndam. Flakset som ei kråke, men klarte å holde meg på bena. Barney klarer seg nok fint på isen han 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg