På tide å ta den fram?

Fram med den! Påskepynten altså. Tradisjon det også, akkurat som julepynten. Her er eggene som barna mine malte på begynnelsen av nittitallet. Oppbevares i en eggekartong i en eske i boden mellom påskene. Og på det øverste bildet ser du et vakkert pyntet påsketre. Må innrømme at det er et par-tre år gammelt bilde.

Og her er esken. Den er ikke på langt nær så innholdsrik som julepyntesken, med de få tinga som er oppi er koselig tradisjon for meg. 

Han for eksempel. Og tvillingen hans. Innkjøpt for en god del år siden. Er søt, da….

Og disse raringene, som er meget ivrige etter å komme ut av esken……Og de to påskeharene er klare. Den ene (blå) måtte reddes for et par år siden. Han mistet hodet! Fram med limet, og han ble nesten som ny. Bare et arr rundt halsen….

Og så er det den gule posen med lett blanding av kyllinger, små egg og fjær. Da er det bare å starte pyntinga. Med litt gule blomster i tillegg nå, så blir det påske……og de blomstene har jeg allerede kjøpt.
De har det bare litt slitsomt for tida på grunn av at jeg må flytte de inn og ut. Det er da så fryktelig kaldt om natta. Jeg var litt for tidlig ute i år
 med å kjøpe de påskeliljene som skulle stå på terrassen og ved inngangen.
Så da blir det altså pendling mellom inne og ute. Håper det snart blir mildere, både for min del og deres…..

Her er det innlegget om blomsterkjøpet:

Litt for tidlig kanskje?

 

16 kommentarer

Siste innlegg