På veien til Jordal


Jordal park med Hovinbekken.

I et tidligere innlegg skrev jeg om da jeg var på Jordal amfi for første gang. Artig å oppleve nye steder. Og jeg har fortsatt mye å utforske bare i den nye byen jeg har flytta til.

Kom fra Hamar og flytta til Oslo for to og et halvt år siden.
Ærendet mitt på Jordal forrige søndag var ishockeycup for smågutter.

Tok T-banan ned og vandret fra Ensjø stasjon til Jordal amfi.
Kun 5 minutters gange.
Bilde av et gult hus og Jordal park ble fotofangsten på den korte turen.
I tillegg to bilder jeg viste i forrige innlegg.

Mer å si om nye Jordal park?

Jordal park er en del av Jordal idrettspark. 
Den delen som åpnet i 2020 samtidig med den nye ishockeyhallen, ligger i skråningen fra idrettsplassen opp mot Hedmarksgata og Odalsgata.

I parken er det lekeplasser og en dam, der Hovinbekken er åpen med betongkanter. Og nede på flata er bekken frilagt i friere form.

(Denne informasjonen fant jeg på sida til Oslo Byleksikon)

Her er det forrige innlegget jeg skrev om Jordal:

Utforska enda et nytt sted.

 

4 kommentarer

Siste innlegg