Potetåker på balkongen?

Reklame | https://www.adlibris.com

 

Det er ikke rare hagen jeg har lenger. Det er de blomsterkassene, da.  Men hva annet?

Hva så med de potetene?

Har jeg plass til potetåker?

Å ja, da! Utrolig hva man kan få til hvis man bare vil.

En ny ting jeg har gjort i år er å sette 12 poteter i ei kasse med jord utpå balkongen. Det blir spennende å følge med på.

Åssen kunne je finna på no`slikt?

Det hadde seg sånn at jeg fikk en papirpose med 12 poteter på døra.
Jada. Helt sant. Jeg abonnerer på matkasse annenhver uke, og i en av kassene var denne posen. Skjønte ikke helt hva det var, før jeg til slutt satt igjen med denne etter at alle ingrediensene var brukt og maten var fortært.

Da studerte jeg den nærmere. Jeg hadde altså fått settepoteter helt gratis. Jeg skulle dyrke poteter, hadde de bestemt.

Ja, hvorfor ikke prøve?

Og hva skjedde så?

Det fulgte med en gul instruks, så det ble ganske så enkelt.
La dem i en eggekartong i vinduskarmen en ukes tid først.
Da fikk de groer og var klare for å komme i jorda.

Og hvordan står det til nå?

Jeg satte dem litt vel sent, så hvis jeg er heldig blir det poteter til jul 😉
Det er 2.juli i dag, og det er ennå ikke tegn til spiring over jorda.
Men det kan jo godt hende at det foregår ting under overflaten.

Det vil vise seg.
Skulle det ikke skje noe, er det ingen krise. Jeg vil ikke ta det så veldig tungt.
Men det hadde vært skikkelig artig om det ble nye poteter av de jeg plantet.

HER kan du lese et innlegg om blomstene på balkongen.

Hageredskaper

Jeg har ikke akkurat de redskapene som vises på bildet under her, men noe lignende.

Det er nå særlig på forsommeren når sommerblomstene er innkjøpt at spaden blir brukt. Hagesaksa har jeg, men den er ikke så nødvendig nå som den gang jeg hadde hage.

Gjødsel må til både inne og ute. Jeg har forresten kjøpt langtidsgjødsel i form av små kuler som jeg har strødd i pottene. Da slipper jeg å gjødsle så ofte.

Har du stor, liten eller ingen hage?

 

Knepute, Stripete//Hagesaks med ergonomisk grep//Plantespade, Bred//Hagesett, 4 deler//Flytende næring, 1 L

2 kommentarer
    1. ja det er bittelitt sent,men tenker du får poteter eg,iallefall småpoteter og det er vist dei små som blir kaldt for gourme :=) og hage det har jeg,gedigen ,sånn sett burde jeg hatt en stor potetåker hi hi ,men jeg sette 10 poteter i kompostbingen fra ifjor,i en pallekarm og den er frodig nå iallefall

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg