Jeg lovet bilder…….

Ja, man må holde det man lover. Jeg hadde et innlegg her om dagen angående besøket på hagesenteret.
HER er det innlegget hvor jeg lovet bilder av blomstene.

Jeg tenkte nå først at jeg ikke ville vise bilder før de har slått skikkelig rot i ny jord og blitt litt større, men la gå. Det er ikke noe i veien for at jeg kan gi ytterligere rapport utpå sommeren.

Det var heldigvis sol i går da jeg tok bildene. I dag er det regn, regn og atter regn.
Men DET liker jo plantene 🙂

De tre vintergrønne har nå klart seg gjennom vinteren. Det er ikke en selvfølge. HER kan du lese om mine forberedelser for at de skal klare seg. Og HER er det like viktige vår-ritualet. Den gule sommergeorginen  danner gruppe med de vintergrønne og den nyinnkjøpte lykta.

 

Her har vi stemor, fiol og kantlobelia. Og i den fremste krukka er det verbena. Også steinene mine, da, i det lille vannspeilet.

 

En blå tricolor bestående av petunia, lobelia og verbena. Og den allerede presenterte rødtone-verbena i forkant.

 

Og nærbilde av vakre verbena……..

 

 

Og så er det den jeg må ha hvert år: margeritten. Og så ble stemoren, fiolen og lobeliaen med på nok et bilde 😉

 

Ganske så tradisjonelle planter hos meg i år. Her har jeg en pelargonia.

 

 

Stemoren og fiolen i fokus her. Bak skimter du både jordbærblomst, fiol og margeritt.

 

Denne heter visstnok Bidens, og det er varianten med store blomster. Biene skal visstnok være glad i denne…..Da gjør jeg i år en bra innsats for bevaring av den arten…..

 

Blir nok jordbær også i år.

 

Den tidligste investeringen min i år. Ble innkjøpt i slutten av april og står på et av utebordene. Den tåler jo noen kuldegrader, og det har den fått prøve seg på.

 

Så er det denne surfeniaen. Jeg vil nå kalle den petunia. Jeg har også en rød en i samme kasse.

 

Og så til slutt hortensia.

Dette skal bli bra. Litt å passe på, men moro å følge med. Du skal ikke se bort i fra at det kommer flere blomsterbilder etter hvert som de vokser til……

Blomster gjør meg glad! Og det er en gave å få lov til å stelle dem og se at de vokser, og dermed trives……

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg