Rare lyster

Kroppen er rar og finurlig oppbygd. På lørdag kom det plutselig over meg en upassende sykdom. Ble helt slått ut av kvalme og slapphet og måtte droppe både jobb og andre planlagte aktiviteter.  Du kan lese HER hvis du gidder. Jeg gidder vanligvis ikke å lese for mye om sjukdom 😉

Og jeg liker heller ikke å prate for mye om det, men nå blir det nå sånn denne gang, da, dessverre.

Jeg følte meg mye bedre i går. Fikk jobbet opp matinntaket gradvis også. Det er jo lurt etter en sånn affære. Må være forsiktig. Nå har det seg sånn at det ikke er krise om jeg ikke får matinntaket opp på “normalt” nivå igjen, for har litt å gå på 😉

Så egentlig var dette bare bra. Ser på det som en liten fasteperiode.

Var fortsatt litt slapp og daff i dag også. Utålmodig som jeg er, godtok jeg egentlig ikke det. Men det er tross alt bare 2 døgn siden det startet. Så greit nok.

Og så var det de rare lystene som kommer i sånne situasjoner. Kroppen vet så VELDIG godt hva den vil ha og ikke vil ha. Trenger ikke å lure en gang.

Så i dag da klokken er blitt halv to, har jeg spist et lite beger med Yoplait 0% med en halv banan klokka 9, et lite glass appelsinjuice og en halv avokado med kaviar på (!) klokken 12 og en mango-saftis klokken 13.

Jeg pleier veldig sjelden å spise saftis. Fikk så innmari lyst på det. En annen ting jeg fikk skikkelig lyst på i går, var cola og peanøtter. Har du prøvd det? Heller en neve peanøtter oppi glasset med cola.

Dette pleier jeg heller ikke å spise/drikke ellers. Har du sånne rare lyster når du er eller har vært syk?

Jeg vet at damer kan få rare lyster på diverse mat når de er gravide, men det har jeg aldri vært, så det har jeg ingen erfaring med 😉

Den mango-isen gjorde i alle fall susen, for nå ble jeg så pigg at jeg fikk lyst til å blogge!

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har som regel lyst på grilla kylling eller stekt fisk jeg, hvis jeg har vært syk (kvalm). Rare greier. Det siste jeg har lyst på er brødskiver og melk😊Det kan det gå mange dager før jeg tør å prøve meg på.
      God bedring😊

    2. Ha, ha, ha 🙂 Mye rart man får lyst på ja når man er syk. Jeg får lyst på mellombløtt kokt egg når jeg er syk jeg. Har vært slik siden jeg var lita.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Ja, snodig hva slags lyster man får når man er syk. Jeg holder meg oftest til rista brød med gul/brun ost. Eneste som smaker da. Litt motsatt av de fleste jeg der. 🙂 Artige lyster du fikk også da 😉
      Håper formen er god nå. 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg