Rareste kveldsmaten😆


Mye rar mat en kan putte i seg.

Jeg er så usigelig glad for at jeg liker all slags mat. Veldig få ting jeg ikke liker. Synes synd på de som er så skeptiske til ny mat at de ikke tør å smake.
En annen ting er de som dessverre ikke tåler visse matvarer. De er unnskyldt.
Jeg elsker å prøve nye smaker og er aldri «redd» når jeg blir presentert for all verdens rariteter på restauranter eller hjemme hos folk. Bare fantastisk.

På bildet her ser du noe jeg sjøl har putta på tallerkenen.
Kokte mandelpoteter med skallet på, meierismør og pultost.
Og et salatblad som gjør det «Instavennlig»…og i tillegg er det jo greit å spise også.

Ser skikkelig stusselig ut, synes du kanskje?
Veldig godt, sier jeg😅
Men smaken er som baken…den er delt….så ingen grunn til å diskutere😂

Åssen har jeg lært dette?

Har det nok fra foreldrene mine.
Oppvokst i Løten hvor pultosten blir produsert. I hvert fall den som heter Løiten-pultost. (OBS har ikke betalt for hverken å skrive om eller vise bilde av osten☺️)

Hadde mange ganger igjen kokte poteter fra middagen dagen før. Pultost var det alltid i spiskammerset. Og sjølsagt hadde vi smør eller margarin.
Ja, da vart det pultost, smør og potet, da. Enten som middag eller kveldsmat.

Merkelig nok en god kombinasjon.
Prøv sjøl, hvis du tør😅😂

DEN RARE, GODE OSTEN  (blogginnlegg fra 2019)

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jaja, det husker jeg du har blogget om tidligere også..hehe…Før jeg så hvem som hadde dette innlegget, viste jeg det var deg…Bare ut i fra bildet…For det gjorde inntrykk det blogginnlegget ditt for noen år siden.
      Sikkert godt, men ikke mat for Solliv <3

      1. Haha😂 God husk, du. Syntes pultosten måtte få skinne igjen😉 Og ja, det var et gammelt bilde. Samme som sist😆 Du tok meg der😀 Pultost er godt, men som jeg skrev: smaken er som baken….😅

    2. Har ikke smakt pultost, så jeg kan ikke si at jeg ikke liker det, men jeg er dessverre litt kresen på ost. Liker best milde oster, så er den det kan det hende je ville like den 😉

    3. Har vokst opp med pultost mrd potet å smør, eller pultost på brødskiva.. men vet ikke on jeg har smakt Løten sin..
      Det ble lagd pultost der jeg vokste opp.. mange er det som kjøpte både pultost å rømme der.
      Min oppvekst er i Graaberget..

      1. Så artig å høre om din pultosthistorie også🙋🏼‍♀️👍Og Graaberget er vel også i Hedmark, eller Innlandet som det heter nå🤗 Hvis det ikke er flere Gråberget, da☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg