Så dro vi motsatt vei


Barney og jeg på utflukt igjen. Droppa vanlig morgentur i går. Greit og artig med en liten forandring, en variasjon, kombinasjon.Vi skulle til et bestemt sted og hadde derfor et mål. Heldigvis ikke tidsbestemt. Men burde skje i løpet av dagen. Og helst mellom morgenrush og ettermiddagsrush, sånn trafikkmessig sett, for vår egen del.
Jeg har skrevet om det før. At det kom til å skje. Leverte bilen for EU-kontroll på mandag, men ville ikke hente den igjen før onsdag. Dette for å unngå den verste trafikken på veiene. Her er det forrige innlegget:
Burde ikke…..men måtte.
Som du ser av bildet, er Barney inne på trikken igjen. Eller kunne vært buss. For vi kjørte først trikk, så buss for trikk, så trikk igjen, og til slutt T- bane til bestemmelsesstedet. Gikk så greit, atte, for vi har begge godt med tid i dagene våre. Den rundturen vi tok varte en time inklusive litt gange før, mellom og etter kollektivkjøringa. En kan klare seg utmerket i Oslo uten bil, for det er alltids et eller annet på skinner eller hjul en kan betale 20 kroner for og komme seg rundt omkring med. Men jammen er det lettvint med egen bil også, for turen hjem igjen tok bare 10 minutter. Da hadde vi henta Leafen som var blitt EU-godkjent på tirsdagen. Strake veien hjem fra verksted via E6/Ring 3.
♦️
På bildet øverst ser du at Barney følger nøye med gjennom vinduet på trikken. Blitt erfaren passasjer han nå etter hvert.
Da jeg kom hjem, så og hørte jeg nyheter for første gang den dagen. Like greit kanskje. Alle busser i Oslo hadde stått/stoppet morgen og formiddag. La ikke spesielt merke til det, men da de sa det, var jeg faktisk enig. Hadde vel ikke sett så mye busser? Men vi hadde flaks med valg av kollektivtransport, da, for trikk gikk normalt, T-bane også så klart, for de bryr seg ikke noe om glatte veier. Men at «buss for trikk» gikk, var vel mer flaks, tenker jeg.
Uansett, så gikk alt bra både for Barney, meg og alle transportmidlene våre. Og nå står Leafen trygt plassert i carporten igjen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg