Burde ikke….men måtte🙄


Det var avtalt for lenge sida. Bilen skulle et stykke unna på EU-kontroll. Og fristen nærmer seg, så ikke lett å endre time heller. Måtte bare opprettholde avtalen. Tross dårlig værmelding og instendig anmodning fra myndighetene om å holde oss unna veiene i dag.
Lå litt våken i natt og tenkte. Hørte det blåste kraftig og regnet. Været var riktig spådd, dessverre.  Varmegrader også, så smelting av de store snømengdene var også i gang. Hadde nok vært best å holde seg hjemme.
♦️
Det verste var heldigvis over da jeg putta Barney i bilburet, starta Leafen og dro av gårde klokka halv tolv. Først sideveier og så Ring 3 og E6 mot Alnabru hvor EU-kontrollen skulle foregå.
Gikk veldig greit. Jeg hadde planlagt lenge hvordan denne turen skulle foregå. Det er først i morgen tidlig at Leafen har time, men orket ikke tanken på å stå opp grytidlig og i tillegg havne i morgenrushet. Så planen har hele tiden vært å levere bilen midt på dagen i dag og hente den igjen om 2 dager. For vil heller ikke treffe på ettermiddagsrushet når bilen egentlig skal hentes i morgen.
Fra bilforretningen/verkstedet  på Haraldrud er det kort vei over gangbrua til Risløkka T- banestasjon. Holke var det der, ser du, men jeg hadde piggsko og Barney klarte seg bra med klør og fire bein.
T-banen kom fort. Og vi tok den som hadde en «æresrunde» oppom Storo, Nydalen og Majorstua, før vi gikk av på Nationalteateret. På det øverste bildet ser du puddelen inne på T-bane-vogna.


Fint å kjøre T-bane. Går stort sett alltid, uansett føre. Går fort også. Ved  Nationalteateret gikk vi over på trikk. Samme billett. Kun kr. 20,- for hele turen. Bra opplegg. Og Barney kjører gratis. Han har kjørt både buss og trikk før, men første gang med T-bane. Vet ikke om han merket forskjell. Gikk i hvert fall greit. Og han fikk virkelig prøvd litt av hvert i dag.
For som jeg har nevnt i tidligere trikke-innlegg, er det fortsatt arbeider som foregår på skinnene der vi ferdes med trikk. Så etter ei stund måtte vi over på buss, det vil si buss for trikk, og så over på trikk igjen. Men helt greit både for Barney og meg. Vi hadde god tid.
På onsdag tar vi en slik runde på ny, bare motsatt vei, når vi skal hente bilen sånn midt på dagen.


Barney på trikketur
Hopping både her og der for Barney
Hvor har a mor dratt meg med nå?

11 kommentarer
    1. Sånne avtaler er det greit å overholde, selv om været byr på utfordringer som i går og i dag. Pigger må man ha for å komme seg fram, det er sikkert og visst 🙉 Forden min skal på EU kontroll i løpet av februar, og da har forhåpentlig vinteren begynt å slippe taket. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    2. Du fikk ordnet det på en lur måte. Da slipper du stress og det blir litt tur egentlig..
      Været ble som det ble, men det kunne du ikke vite ved bestillingen. Og du fikk mye ut av 20.- kroner.

      1. Ja, på tur med Barney måtte jeg uansett, så da vart det en litt annerledes luftetur innimellom buss, trikk og T-bane-turene😅 Og ja, som pensjonist betaler jeg kun 20 kroner uansett hvor mange ganger jeg bytter i løpet av en time.

    3. Blir litt styr med sånn levering og henting av bil – men dette løste dere jo bra! Jeg har levert bilden min på verksted i kveld – den skal på service i morra! Klem 🙂

    4. Greit med alt som er gjort – og det å sette igjen bilen og hente senere er veldig grei avtale 🙂 Så fikk dere en litt annen tur også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg