Sett fra trikken en mandag i mai

Jeg er så heldig å ha en trikkeholdeplass kun 6 minutters gange fra hjemmet mitt her i Oslo. Der går trikk nr.13 og 19 som kan kjøre meg til andre områder av byen. Hvert 5.minutt kommer det en trikk. Og vil jeg enda lenger, og til plasser de ikke går, kan jeg bytte til en annen trikkelinje, eller buss og T-bane. Mange muligheter. I tillegg har jeg både bil og sykkel og ben til å gå med med, så alt ligger til rette for utallige og varierte turer.
♦️
Da vart det en trikketur igjen da på mandag. Nedover lia er det fin utsikt fra trikkevinduet. Litt upussede vinduer var det, men tok noen bilder likevel. Synes sjøl at det øverste bildet med skipet og bebyggelsen nede på Sørenga, samt sentrum bak der igjen, vart litt kult. Ser nok litt trangere ut nedpå der enn det egentlig er☺️


Videre nedover lia, egentlig helt nederst, begynner Gamlebyen i Oslo. Menge fine hus. Her representert ved ett av dem, gjennom trikkevinduet.


Og slik ser det ut inni trikken. Ikke akkurat interessant, men bevis på at jeg virkelig sitter der inne😅👆


Gjennom byen bar det. Mye å sjå på. Fortsatt inne på trikken, satt jeg med mobilkameraet mitt klart. Borte på vestkanten et sted fanget jeg sightseeingbussen og den gamle telefonkiosken gjennom trikkedøra👆
Sistnevnte fungerte som bibliotek tydeligvis. Vet at mange telefonkiosker som er bevart blir brukt nettopp til dette formål.
De kalles LESEKIOSKER.


Og når jeg først setter trikken i fokus, må jeg jo putte inn et bilde av den også👆 Jeg har vært på noen trikketurer både alene, med Barney og med andre mennesker, etter at jeg flytta til Oslo. Men det er mest etter at koronapandemien var over. Så de to første årene jeg bodde her vart det null trikketurer. Tar det igjen nå, da. Jeg har noen tidligere innlegg relatert til dette. Her er ett av dem: Ut i det blå med den blå.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg