Skikkelig bra timesbetaling

Ja, det ble faktisk det. Jeg skal forklare. Jeg hadde et innlegg i januar om et brev fra pensjonskassa mi. Egentlig ikke så spennende lesning, men for meg ble det både skremmende og arbeidskrevende.

HER finner du det innlegget.

I dag fikk jeg et nytt brev fra den statlige etaten. Det lå i Digipost, min digitale postkasse. Og det var så liten skrift at jeg ble både irritert og ivrig på en gang. Jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle forstørre sånn at dokumentet ble leselig.

Gikk til slutt. Og det var en gledelig nyhet. Jeg slipper å tilbakebetale pensjon allikevel!

Hvis du ikke har åpnet det gamle innlegget over her, skjønner du ingenting. Jeg kan forklare litt.

I januar fikk jeg som sagt et brev fra nevnte pensjonskasse med krav om at jeg måtte tilbakebetale ca. kr.30.000,-
De hadde fått opplysninger fra skatteetaten om at jeg hadde tjent mer enn antatt. Da ble opp til meg å dokumentere at dette ikke var korrekt. Blæh…..

Hadde jeg ikke foretatt meg noe, måtte jeg betale dette.

Da var det rimelig flaks at jeg:
1. Ikke gir meg så lett
2. Er rimelig opphengt i å komme til bunns i ting
3. Er forholdsvis glad i skjemaer og tall

Så da var det bare å sette i gang. Og det var litt av en jobb å innhente diverse dokumentasjon. Det gjaldt spesielt NÅR alle saldotimene jeg fikk utbetalt penger for var arbeidet i året 2017. Det var mange timers jobb jeg utførte.

Men kort oppsummert vil jeg si at de timene jeg la ned i dette, lønnet seg, bokstavelig talt.

Konklusjonen fra pensjonskassa er at dokumentasjonen min (masse papirer) var nok til at jeg slipper å tilbakebetale kr.30.000,-

Bra timesbetaling, kan jeg kalle det……

Men egentlig hadde det vært rimelig urettferdig hvis jeg hadde måttet betale, men får se positivt på det nå.

Litt høy på meg selv kanskje, ved at jeg berømmer mine tall- og system-evner, men tenk om jeg ikke hadde giddet dette da! Dårlig gjort å utsette folk for sånt.

Men nå er det greit…..

 

 

6 kommentarer
    1. Alltid greit å sjekke sike ting. Men som du sier, ikke alle gjør den jobben, og ikke alle har kanskje den samme muligheten / evnen til å gjøre det. Bra su fikk igjen for strevet

    2. Det var bra du liker tall og skjemaer og diverse. Da endte det jo bra😊 Jeg HATER alt som heter skjema.Så jeg hadde sikkert endt med å ha 30.000 i gjeld 😣

      Ha en god natt😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg